| کد خبر: 233905 |

آخرین وضعیت بازار مسکن در اطراف تهران + قیمت

در حال حاضر می‌توان با حداقل نقدینگی حدود ۲۰۰ میلیون تومان در اطراف تهران خانه‌دار شد

تین نیوز

در حال حاضر می‌توان با حداقل نقدینگی حدود ۲۰۰ میلیون تومان در اطراف تهران خانه‌دار شد؛ در عین حال سرریز تقاضای مصرفی که توان خرید و اجاره را در پایتخت از دست داده به سمت اطراف به تحرک بازار مسکن در شهرهایی مثل پردیس، پرند، هشتگرد و پاکدشت منجر شده است. دفاتر املاک در حاشیه تهران می‌گویند معاملات نسبت به بهار مقداری افزایش یافته اما قیمتها ثابت مانده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مشاهدات میدانی حاکی از آن است که رشد قیمت مسکن و اجاره‌بها در تهران منجر به افزایش تقاضا برای اجاره و حتی خرید در شهرهای اطراف تهران و کرج از جمله پردیس، پرند، هشتگرد و پاکدشت شده است. دفاتر املاک در شهرهای یاد شده می‌گویند بخشی از تقاضای مصرفی از قبل هم در بازار حضور داشت اما بخش دیگر که منتظر تغییر دولت بود در حال ورود تدریجی به بازار است. البته با آسودگی خاطر اقدام به خرید واحدهایی می‌کنند که از تخفیف بیشتری برخوردار هستند.

به نظر می‌رسد قبل از ورود سرمایه‌گذاران، متقاضیان مصرفی با این برداشت که ممکن است در شش ماهه دوم با رونق بازار مواجه شویم در حال نهایی کردن خرید خود هستند. عمده معاملات نیز از نوع تبدیل به احسن انجام می‌شود. با توجه به آنکه به طور میانگین در دهه‌ای اخیر حدود ۷۷ درصد بازار مسکن ایران در اختیار سوداگران قرار داشته، هم اکنون این بازار با کمتر از یک سوم ظرفیت خود فعال شده و در صورتی که شاهد هجوم سرمایه‌ها به این حوزه نباشیم انتظار جهش قیمتها بعید به نظر می‌رسد.

کف قیمت خانه در پاکدشت ۲۰۰ میلیون تومان

با یکی از مشاوران املاک شهر پاکدشت تماس گرفتیم که گفت: قیمت مسکن در پاکدشت بر اساس منطقه و کیفیت بنا متغیر است اما می‌توان با نقدینگی ۲۲۰ تا ۲۴۰ میلیون تومان و حتی کمتر یک آپارتمان کوچک در این شهر خریداری کرد. البته این کف قیمتها است و نرخ واحدهای بزرگ متراژ به بالای یک میلیارد تومان هم می‌رسد.

آقای داوودی افزود: در روزهای اخیر مقدار اندکی معاملات افزایش پیدا کرده است که از طرف خریداران واقعی انجام می شود. حدود دو سال است که با توجه به نزدیکی پاکدشت به مراکز صنعتی و توسعه این واحدها در سالهای اخیر تقاضا برای خرید مسکن در شهر ما مقداری افزایش پیدا کرده است. رشد قیمت دلار هم به گرانی مسکن منجر شد. سال ۹۹ قیمت خانه پاکدشت در مقایسه با سال ۹۸ حدودا دو برابر شد اما از اواخر سال گذشته قیمتها ثابت مانده و در مواقعی کاهش هم داشتیم.

به گفته وی، به دلیل افزایش قیمت سیمان و میلگرد، سازندگان تمایلی برای پیش‌فروش ندارند و بساز و بفروش‌هایی که با دفتر ما در ارتباط هستند می‌گویند صبر می‌کنند تا شش ماه دیگر که وضعیت بازار روشن شود واحدها را به فروش برسانند.

تحرک نسبی بازار مسکن در هشتگرد

همچنین آقای کیانی از مشاوران املاک شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه پس از انتخابات شاهد ایجاد تحرک نسبی در بازار مسکن در شهرهای اطراف کرج هستیم گفت: به دلیل پایین بودن نرخ اجاره در شهر جدید هشتگرد بسیاری از مستاجران از تهران و کرج به این شهر آمده‌اند. به همین دلیل فایل اجاره در دفاتر کم شده است. اما با قیمتهای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود در هشتگرد آپارتمان خریداری کرد. بسیاری از خریداران منتظر تغییر دولت بودند که به نظرم در هفته‌های آینده معاملات افزایش پیدا می‌کند.

از شهر جدید پرند هم سراغی گرفتیم که یکی از واسطه‌های ملکی، افزایش نسبی تقاضا برای خرید و اجاره در پرند طی روزهای اخیر را تایید کرد. آقای مزینانی گفت: در حال حاضر با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می‌توان در پرند آپارتمان فول امکانات خریداری کرد. معاملات هنوز راکد است اما شاهد افزایش خریدهای مصرفی نسبت به اردیبهشت و خرداد هستیم. جمعیت پرند در حال افزایش است و با اینکه سرانه‌های خدماتی نسبتا خوبی در مقایسه با پردیس دارد قیمت آپارتمان در اینجا حدود نصف قیمت خانه در پردیس است.

«پردیس در رکود به سر می‌برد و قیمتها نسبت به اواخر پارسال پایین آمده است». این موضوع را یکی از مشاوران املاک پردیس بیان کرد و گفت: از سال گذشته بسیاری مستاجران از تهران به پردیس آمده‌اند. با این حال بازار خرید و فروش راکد بود و قیمتها تا ۳۰ درصد کاهش یافت. انتظار داریم با آمدن دولت جدید مقداری خریدهای مصرفی افزایش پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.