| کد خبر: 228959 |

عملیات ساخت ۶ هزار واحد مسکن ملی از سوی بنیاد مسکن آغاز شد

رییس بنیاد مسکن گفت: روند ساخت ۶ هزار و ۲۵۴ واحدمسکن ملی که زمین آنها تامین شده با ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار، آغاز شده است.

تین نیوز

رییس بنیاد مسکن گفت: روند ساخت ۶ هزار و ۲۵۴ واحدمسکن ملی که زمین آنها تامین شده با ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار،  آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا تابش روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح عملکرد بنیاد مسکن در بخش ساخت مسکن ملی،  با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تولید و عرضه مسکن برای گروه‌های هدف در محورهای مختلف از جمله طرح مسکن محرومین در شهرها،  مسکن مهر، طرح اقدام ملی و خیرین مسکن ساز و دفتر مشارکت های مردمی حساب  ۱۰۰ امام را انجام می‌دهد، افزود: تعداد کل واحدهای مسکونی احداث شده در بخش های مختلف از ابتدای آغاز فعالیت های بنیاد مسکن تا پایان سال ۹۹ تعداد چهار میلیون و ۵۰۵۰ هزار ۶۶۷ واحد مسکونی است.

وی اظهار کرد: ساخت ۲۵۳ هزار و ۸۴۲ واحد مسکونی نیمه تمام و ساخت ۲۴۶  هزار ۹۷۷ واحد مسکونی جدید با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۶۷۹ میلیون تومان در برنامه سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

تابش به فعالیت‌های بنیاد مسکن در ساخت و تامین مسکن شهری هم اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز مسکن محرومین در شهرها، احداث مسکن در قالب طرح مسکن مهر،  ساخت و ساز در طرح ملی مسکن، احداث مسکن توسط انجمن خیرین مسکن ساز و فعالیت‌های شرکت های تابعه در ساخت انبوه مسکن از مهمترین فعالیت‌های بنیاد مسکن به شمار می‌رود.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه در حوزه مسکن محرومین از ابتدای فعالیت این طرح تا پایان سال ۹۹،  ۱۴۴ هزار و ۵۱۹ واحد مسکونی ساخته شده است،  اظهار کرد: در سال ۹۹ هم سه هزار و ۶۱۹ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۷۹۶ میلیارد تومان واحد مسکونی ساخته شده است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ نیز ساخت ۱۴ هزار و ۵۹۲ واحد نیمه تمام که از سال گذشته به واحدهای امسال اضافه شد و ۷ هزار ۴۸۸ واحد مسکونی جدید هم با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان آغاز شده است

رئیس بنیاد مسکن درباره آخرین وضعیت مسکن ملی هم گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۷۹۶ متقاضی موثر که آورده اولیه خود را واریز کرده اند شناسایی شده اند که در برنامه ساخت قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: میزان اعتبارات مورد نیاز در این بخش هم حدود ۱۰ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان است که با ۲ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان از آن از محل تسهیلات بانکی و ۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان آن از محل آورده متقاضیان تامین شده که تاکنون یک هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان از آورده متقاضیان تامین شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.