| کد خبر: 221084 |

توقف ساخت‌و‌ساز مسکن با تداوم گرانی مصالح

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:در شرایط کنونی بازار مصالح ساختمانی درگیر دلال بازی و سفته بازی است، متأسفانه شاهدیم که قیمت محصول تولیدی در کارخانه با قیمت همان محصول در بازار تفاوت چشمگیری دارد، این به معنای آن است که قیمت محصول با دست به دست شدن میان دلالان افزایش یافته است.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:در شرایط کنونی بازار مصالح ساختمانی درگیر دلال بازی و سفته بازی است، متأسفانه شاهدیم که قیمت محصول تولیدی در کارخانه با قیمت همان محصول در بازار تفاوت چشمگیری دارد، این به معنای آن است که قیمت محصول با دست به دست شدن میان دلالان افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نسبت به وضعیت رکودی بازار ساخت و ساز مسکن در کشور هشدار داد و گفت: در شرایط کنونی افزایش قیمت تمام شده مسکن موجب شده که سازندگان و فعالان بخش خصوصی برای ورود به عرصه ساخت و ساز ریسک نکنند.

ساخت و ساز مسکن در صورت تداوم گرانی مصالح متوقف می شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی، ادامه داد: قطعا اگر روند افزایشی قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی تداوم یابد، بخش تولید و ساخت و ساز مسکن کاملا متوقف خواهد شد، زیرا هیچ سازنده ای دیگر توان نخواهد داشت که آهن را بیشتر از کیلویی 13 هزار تومان خریداری کند.

وی ادامه داد: بازار مصالح مسکن در شرایط کنونی به سمتی می رود که دیگر تولید مسکن جدید مقرون به صرفه نخواهد بود، این مسئله کاملا به ضرر بازار مسکن و به تبع آن به ضرر مردم و خریداران است، زیرا وقتی روند تولید مسکن متوقف شده و میزان عرضه کاهش یابد، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت.

پاک فطرت افزود: این نگرانی وجود دارد که با کاهش جذابیت اقتصادی بخش ساخت و ساز مسکن، سرمایه های موجود در این بخش به بازارهای دیگر اقتصادی منتقل شود، این مسئله موجب می شود که ضمن بروز تلاطم در بازارهای اقتصادی، بازار مسکن نیز دچار رکود شدید شود.

دولت بازار مصالح ساختمانی و بازار مسکن را رها کرده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه دولت بازار مصالح ساختمانی و بازار مسکن را رها کرده است، افزود: در شرایط کنونی این بازار درگیر دلال بازی و سفته بازی است، متأسفانه شاهدیم که قیمت محصول تولیدی در کارخانه با قیمت همان محصول در بازار تفاوت چشمگیری دارد، این به معنای آن است که قیمت محصول با دست به دست شدن میان دلالان افزایش یافته است.

بهترین راه کار برای مدیریت بازار مصالح ساختمانی، عرضه در بازار بورس است

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت برخورد جدی با دلالان بازار مصالح ساختمانی تأکید کرد و گفت: بهترین راه کار برای مدیریت بازار مصالح ساختمانی، عرضه محصولات در بازار بورس است، با این اقدام قیمت مصالح به نرخ واقعی نزدیک خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.