| کد خبر: 219299 |

تولید مساکن کوچک مقیاس به بهانه کمبود مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نباید خارج از نیاز کشور اقدام به تولید مساکن کوچک متراژ کرد، زیرا این اقدام تبعاتی بسیاری همچون بروز بحران های اجتماعی و فرهنگی از جمله تجردگرایی، کاهش فرزندآوری و عدم رغبت جوانان به ازدواج را به دنبال دارد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نباید خارج از نیاز کشور اقدام به تولید مساکن کوچک متراژ کرد، زیرا این اقدام تبعاتی بسیاری همچون بروز بحران های اجتماعی و فرهنگی از جمله تجردگرایی، کاهش فرزندآوری و عدم رغبت جوانان به ازدواج را به دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیرضا پاک فطرت با اشاره به تدوین لایحه آیین نامه اجرایی تأمین نیاز اقشار آسیب پذیر و گروه‌های هدف سازمان های حمایتی به مسکن و رفع فقر سکونتی یا همان خانه های کوچک مقیاس از سوی وزارت کشور، گفت: این اقدام با هدف رفع کمبود مسکن در کشور انجام می شود، اما به نظر من ما به جز در برخی از کلانشهرها مانند تهران با کمبود مسکن مواجه نیستیم، از این رو نمی توان به بهانه کمبود مسکن اقدام به تولید مساکن کوچک مقیاس کرد.

مسکن

نباید خارج از نیاز کشور اقدام به تولید مساکن کوچک متراژ کرد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید خارج از نیاز کشور اقدام به تولید مساکن کوچک متراژ کرد، زیرا این اقدام تبعاتی بسیاری همچون بروز بحران های اجتماعی و فرهنگی از جمله تجردگرایی، کاهش فرزندآوری و عدم رغبت جوانان به ازدواج را به دنبال دارد.

برای رفع مشکلات حوزه مسکن نباید مقطعی و کوتاه مدت فکر و برنامه ریزی کنیم

وی گفت: به نظر من دستگاه های اجرایی و نظارتی نباید اجازه تولید مساکن زیر 50 متر را صادر کنند، زیرا تبعات این مسئله بیشتر از مزایای آن است و قطعا تبعات این رویکرد خود را در اجتماع نشان خواهد داد. از این رو برای رفع مشکلات حوزه مسکن نباید مقطعی و کوتاه مدت فکر و برنامه ریزی کنیم.

مساکن باید بر اساس استانداردها ساخته شود

پاک فطرت ادامه داد: مسکن های برنامه ریزی شده باید استانداردهای کافی،حداقل برای زندگی خانواده دو تا سه نفره را داشته باشد، بنابر این نمی توان برای رفع مشکلی مانند کمبود مسکن برای اقشار ضعیف آن را به سمت خانه های کوچک مقیاس هدایت کرد، بلکه باید این مساکن بر اساس استانداردها ساخته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.