| کد خبر: 220572 |

نخستین مالکان طرح ملی مسکن سال99 آبان ماه مشخص می‌شوند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ آبان ماه امسال نخستین مرحله تعیین تکلیف پروژه مسکن ملی و اتصال پروژه‌ها به مالکان در سال ۹۹ انجام می‌شود.

تین نیوز

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ آبان ماه امسال نخستین مرحله تعیین تکلیف پروژه مسکن ملی و اتصال پروژه‌ها به مالکان در سال ۹۹ انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمود محمودزاده روز چهارشنبه در بابلسر به خبرنگاران گفت: تاکنون بیش از ٤٣٠ هزار نفر واجد شرایط برای طرح مسکن ملی ثبت نام کردند.

وی به تعهد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دولت در طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: تعداد مازاد بر ظرفیت به عنوان لیست ذخیره در نظر گرفته می‌شود که در صورت انصراف یا عدم تامین آورده متقاضیان اولیه، جایگزین خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس اعلام قبلی قرار بود تا پایان شهریور ماه آورده متقاضیان تکمیل شود که باتوجه به درخواست‌های مردم مبنی بر مشکل تامین مالی و یا عدم اطلاع این تاریخ تا پایان مهرماه تمدید شد.

معاون وزرات راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این تاریخ تمدید نخواهد شد از متقاضیان خواست تا پایان ماه جاری نسبت به تکمیل آورده خود با مراجعه به اداره راه و شهرسازی در استان  محل سکونت اقدام کنند.

محمودزاده به واگذاری ٩٠ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی اشاره کرد و گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی به تمامی تعهدات خود در طرح اقدام ملی مسکن متعهد است و روند کار طبق برنامه ری در جریان است.  

طرح اقدام ملی مسکن از برنامه های دولت تدبیر و امید برای خانه دار کردن افراد فاقد مسکن از آبان ماه سال ۹۸ در سطح کشور استارتش زده شد به طوری که طبق این برنامه وزرات راه و شهرسازی موظف شد تا با تامین زیرساخت ها از جمله مسکن تا سال ۱۴۰۰ حداقل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در سطح کشور احداث کند.

 بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مشخصات ثبت‌نام چند شرط داشت؛ متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از تاریخ اول فرودین ۱۳۸۴ باشند.

همچنین از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم «ج» در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) باید سبز باشد.

از دیگر شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن این است که متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست نیز مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن باشند.

همچنین متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا داشته باشد. بر اساس توافقات انجام شده در شهرهای جدید نیز سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا یا شهر مادر ملاک عمل است.

نداشتن منع قانونی همچون چک برگشتی برای دریافت تسهیلات بانکی، تسهیلات معوقه و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت، مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله شرایط تکمیل ثبت نام و پذیرش در این طرح است

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.