| کد خبر: 220421 |

وزیر راه: آمار تحلیلی بازار مسکن منتشر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار تحلیلی بازار مسکن با تکیه بر تحلیل های جامع اقتصادی، منتشر می شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی بر پیشران بودن نظرات کارشناسانه معاونت مسکن و ساختمان در بخش کلان دولت تاکید کرد و گفت: آمار تحلیلی بازار مسکن با تکیه بر تحلیل های جامع اقتصادی، منتشر می شود.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی افزود: تاثیرگزاری اقتصاد کلان بر بازار مسکن، پیشران بودن بخش مسکن در اقتصاد کشور و تاثیرگذاری موثر آن و حفظ سهم مسکن در اقتصاد کشور و توجه به مسئولیت اجتماعی در بخش مسکن از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در شورای پول و اعتبار عضو است و این عضویت باید با تاثیرگزاری بیشتری در تصمیمات مربوط به مسکن از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی همراه باشد، توضیح داد: تصمیماتی که در حوزه بانکی گرفته می‌شود تاثیر مستقیمی روی قیمت‌ها می‌گذارد. بنابراین باید ترتیباتی اتخاذ شود که در تصمیم گیری های مربوط به حوزه های مرتبط با بخش مسکن، وزارتخانه راه و شهرسازی نقش موثرتری داشته باشد.

اسلامی بر تالیف و تحلیل در حوزه مسکن تاکید کرد و گفت: آماری که پیش‌تر و هم‌اکنون از قیمت‌های خرید و فروش و اجاره مسکن توسط بانک مرکزی ارایه می‌شود، صرفا آماری و غیر تحلیلی است و به همین دلیل دفتر اقتصاد مسکن به عنوان زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی باید آماری با تکیه بر تحلیل های گوناگون ارایه دهد و از ایجاد حباب در بخش مسکن و قیمت های آن جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: به حباب‌های قیمتی که توسط عده ای در بازار مسکن ایجاد می شود اهمیتی نمی‌دهیم و تلاش خواهیم کرد با ارایه تحلیل های واقعی، راهکارهایی ارایه دهیم تا به رونق بخش مسکن بینجامد.

اسلامی توصیه کرد: معاونت مسکن و ساختمان تلاش کند تا گزارشی به رییس جمهوری از بخش مسکن ارایه شود که ضمن واقع‌نمایی، دربرگیرنده مسائل و در عین حال راهکارهای موثر در کنترل بازار مسکن باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسکن، سرمایه اجتماعی حاکمیت و دولت است، گفت: تمام تلاش دشمنان، تضعیف فعالیت های موثر جمهوری اسلامی ایران است،  در حالی‌که دشمنان نمی فهمند که جمهوری اسلامی خاستگاه فرهنگی و ملی دارد و صرفنظر از عقاید گوناگونی که در جامعه ایران وجود دارد مردم برای حاکمیت بر سرنوشت خود و قطع دست بیگانگان تصمیم گرفته اند و طی این سال ها نیز رویکرد جامعه تغییر نکرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.