| کد خبر: 219151 |

نقدینگی سرگردان؛ عامل اصلی بی‌ثباتی بازار مسکن

وزیر راه و شهرسازی، نقدینگی سرگردان را عامل اصلی بی‌ثباتی بازار مسکن دانست و گفت: حجم نقدینگی لجام‌گسیخته این بلا را بر سر بازار مسکن آورده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی، نقدینگی سرگردان را عامل اصلی بی‌ثباتی بازار مسکن دانست و گفت: حجم نقدینگی لجام‌گسیخته این بلا را بر سر بازار مسکن آورده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، آقای محمد اسلامی، با اشاره به دلایل رکود بازار مسکن در چند هفته اخیر، توضیح داد: تحولات پر التهابی که امروز بازار مسکن با آن رو به روست صرفا به فعل و انفعالات این بازار مرتبط نمی‌شود بلکه حجم نقدینگی لجام‌گسیخته موجود در کشور این بلا را بر سر بازار مسکن آورده است.

وی ادامه داد: کافی است سوداگران احساس کنند یک بازار از بازدهی خارج شده است سریعا نقدینگی‌ها را از بازاری خارج و به بازاری دیگر منتقل می‌کنند.

اقای اسلامی افزود: به طور مثال زمانی که قیمت مسکن در منطقه‌ای از تهران، پایین‌تر از حد "مقایسه‌ای" باشد، سودجویان بلافاصله نقدینگی را به آن منطقه سرازیر می‌کنند یا به قولی به آنجا هجوم می‌برند و بعد از مدتی این نقدینگی را به جای دیگری انتقال می‌دهند، این اتفاق به دلیل حجم زیاد پول سرگردان در بازار رخ می‌دهد و هدف ایجاد تلاطم در یک بازار است لذا زمانی به بازار مسکن و زمانی هم به بازار‌های دیگر همچون طلا، سکه، خودور و... هجوم می‌برند.

وزیر راه و شهرسازی راهکار حل این مشکل و ساماندهی نقدینگی‌های سرگردان در جامعه را اعمال سیاست و برنامه‌های کاربردی از سوی دولت دانست و گفت: دولت باید بتواند نقدینگی را کنترل و با جمع کردن آن از سطح جامعه، این پول‌ها را به سمت تولید هدایت کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    احسنت به جناب وزیر.تا اینجا با ایشون اتفاق نظر داریم که علت گرانی مسکن قیمت میلگرد و سیمان و کارگر نیست.
    سوال اینه که عامل این نقدینگی لجام گسیخته کیه؟ این نقدینگی لجام گسیخته که از کره ماه نمی یاد.جای دوری لازم نیست برین. در جلسه کابینه بغل دست خودشون میشینه.
    اما در مورد سوداگران با ایشان اختلاف نظر جدی داریم. سوداگر هم از کره ماه نمی یاد .عامل امریکا و اسرائیل هم نیست. اونی که شما سوداگر مینامید همین مردم عادی هستن که وقتی به عینه میبینن همه ی دار و ندارشون در آتش تورم میسوزه ریال شون رو تبدیل به طلا یا مسکن یا خودرو میکنن که اندوخته شون بر باد نره.
    بجای اینکه مردم رو بخاطر خرید مسکن و طلا سرزنش کنید و براشون در دارایی و بانک پرونده درست کنید ،برید و یه فکری به حال کسر بودجه بکنین.بهانه ی تحریم هم اصلا پذیرفته نیست.در زمان نفت صد و چهل دلاری هم وضعیت همین بود.