| کد خبر: 218605 |

وزیر راه:شناسایی خانه های خالی به زودی کامل می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و همچنین بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه املاک و اسکان کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و همچنین بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه املاک و اسکان کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید البرز حسینی ضمن تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز صبح کمیسیون وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان ایشان حضور یافتند و شش تن از نمایندگان سوالات خود را در خصوص مسائل مربوط به حوزه‌های انتخابیه مطرح کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: دو سوال در سطح ملی بود که به مسائل حوزه مسکن باز می‌گشت آقای وزیر و معاونان ایشان به سوالات نمایندگان پاسخ دادند و در نهایت دو تن از نمایندگان قانع نشده و اصرار داشتند تا سوالات آنها به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارجاع شود که یکی از سوالات مربوط به بحث مسکن و دیگری مربوط به حوزه انتخابیه بود. سوالات نمایندگان بیشتر به مسائل زیرساختی حوزه‌های انتخابیه باز می‌گشت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه نیز در خصوص سامانه ملی املاک و اسکان کشور بحث و بررسی صورت گرفت. مطابق قانون از سال ۱۳۹۴ وزارت راه و شهرسازی مکلف بود تا سامانه ملی املاک و اسکان کشور را طراحی کرده و اطلاعات املاک و اسکان را در خصوص موقعیت مکانی، مالکیت، وضعیت سکونت، وضعیت معاملات و وضعیت قیمت جمع‌آوری کند، اما براساس مشکلات موجود این قانون حدود پنج سال مسکوت مانده بود.

حسینی در ادامه تاکید کرد: بخشی از اطلاعات باید از سوی سایر دستگاه‌ها که حدود ۱۶ دستگاه می‌باشد جمع‌بندی شده و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گرفت، اما عدم شفافیت قانون و نبود ضمانت اجرایی برای الزام نهادهای مختلف برای ارائه‌ی اطلاعات باعث شد تا این سامانه تکمیل نشود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهتمام وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این سامانه بیان کرد: از حدود شش ماه گذشته وزارت راه و شهرسازی با جدیت تکمیل سامانه را دنبال می‌کند و سامانه طراحی شده و زیرساخت‌های آن آماده است. تاکنون از ۲۷ میلیون واحد مسکونی، تجاری و اداری موجود در کشور حدود ۱۳ میلیون اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کردند. سایر دستگاه‌ها نیز باید در تکمیل اطلاعات ورود کنند. مجلس شورای اسلامی از حیث نظارتی اجرای این قانون را دنبال می‌کند. تکمیل سامانه املاک و اسکان کشور می‌تواند در تصمیم‌گیری دستگاه‌های مجری در این حوزه تاثیرگذار بوده و خطا را کاهش دهد. کمیسیون عمران نیز با جدیت این موضوع را دنبال خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.