| کد خبر: 217994 |

معاون وزیر راه: ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده کشور زندگی می‌کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۰ میلیون نفر جمعیت در بافت های فرسوده در کشور زندگی می‌کنند و هم اکنون نیز تسهیلات خوبی برای احیا و بازسازی این مناطق در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۰ میلیون نفر جمعیت در بافت های فرسوده در کشور زندگی می‌کنند و هم اکنون نیز تسهیلات خوبی برای احیا و بازسازی این مناطق در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی عبوری روز سه شنبه در سفر به بروجرد و بازدید از بافت های فرسوده در جمع خبرنگاران افزود: در کل کشور ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیر رسمی وجود دارد.

وی اضافه کرد: پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در این بافت ها وجود دارد و جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفر در این مناطق زندگی می کنند.

عبوری با اشاره به تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده بیان کرد: در بازآفرینی شهری، دولت به دو صورت نوسازی بافت ها را توسط خود مالکی و انبوه سازی در دست اقدام دارد که در این راستا تسهیلاتی را در نظر دارد و در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور افزود: توسعه خدمات زیر بنایی و روبنایی در محلات مد نظر قرار دارد که در نوسازی بافت های فرسوده تسهیلات ۲۲۰ میلیون تومانی به انبوه سازی که دارای صلاحیت باشد پرداخت می شود و اگر این  نوسازی به صورت خود مالکی باشد برای شهری مانند بروجرد ۱۰۰ میلیون تسهیلات داده می شود  که ۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و ۵۰ میلیون با سود ۱۲ درصد ارائه می شود.

وی بیان کرد: در صورتی که افراد خانه را برای نوسازی تخلیه کنند، ۴۰ میلیون تومان ودیعه مسکن ۴ درصد پرداخت می شود.

عبوری با اشاره به مشوق های نوسازی بافت های فرسوده گفت: با هماهنگی شهرداری صدور پروانه در بافت های فرسوده تا صد درصد و همچنین هزینه های نظام مهندسی تا ۵۰ درصد رایگان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز در بروجرد از چند پروژه در دست اقدام بازدید شد که یکی از پروژه ها توسعه حریم امامزاده جعفر(ع) بود  که از سال ها قبل قرار بود محدوده تاریخی طرح تهیه شود و برای توسعه محوطه و تعیین تکلیف ساکنین اقداماتی صورت گیرد.

وی بیان کرد: این طرح سالها مسکوت مانده و امروز تصمیم گیری برای این پروژه می شود تا از بلاتکلیفی خارج شود.

عبوری اظهار داشت: در محله دره غریب سالن ورزشی احداث شده که اقدام مناسبی بود و از سرای محله در حال ساخت نیز بازدیدی صورت گرفت و با توجه به این که خانه بهداشت در این را در نظر گرفته نشده بود، قرار شد یک خانه بهداشت در یکی از طبقات سرای محله  ایجاد شود و تمام تلاش این است که سرای محله و خانه بهداشت این منطقه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پیاده روسازی سه راه جعفری اضافه کرد: این پروژه در قلب شهر قرار دارد که به پیاده راه تبدیل شود و سنگ فرش شود که با این اقدام به  ارتقای سطح زندگی و تغییر کاربری کمک می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.