| کد خبر: 216483 |

معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح پیاده‌راه فردوسی در سنندج بازدید کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با همراهی بهمن مرادنیا استاندار کردستان و شهردار سنندج و جمعی از مدیران اجرایی از طرح احداث پیاده‌راه در خیابان فردوسی سنندج بازدید کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با همراهی بهمن مرادنیا استاندار کردستان و شهردار سنندج و جمعی از مدیران اجرایی از طرح احداث پیاده‌راه در خیابان فردوسی سنندج بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی عبوری روز دوشنبه در جریان بازدید از این طرح با اشاره به اینکه طرح پیاده‌راه فردوسی از طرح‌های شاخص حوزه بازآفرینی کشور در مرکز یک شهر است، گفت: پیمانکاران و مسوولان استانی نگران تامین اعتبار این طرح نباشند و تلاش کنند در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر تسهیل عبور و  مرور مردم از مرکز شهر، اهداف بازآفرینی شهری نیز محقق می‌شود.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه نگرانی مجموعه دولت در این طرح تامین اعتبار است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای طرح پیاده راه فردوسی تلاش می‌شود اعتبارات این طرح از منابع مختلف از جمله ستاد بازآفرینی شهری تامین و در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز گفت: برای این طرح ۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که هم اکنون خدمات زیربنایی شامل آب، برق، مخابرات و فاضلاب اصلاح شده و طرح به صورت خام در اختیار شهرداری برای انجام عملیات روبنایی از جمله بتن ریزی و سنگ فرش قرار گرفته است.

شهرام ملکی افزود: این طرح گزینه نهایی راه و شهرسازی برای احیای خیابان فرودسی است که برای اجرای آن در بهار سال ۱۳۹۷ حدود ۸۰ میلیارد ریال (به غیر از ساماندهی زیرساخت‌ها) اعتبار تصویب شده بود.

وی اضافه کرد: پس از اتمام طرح مطالعاتی در حوزه‌های ترافیکی، تاریخی، معماری سنتی و بومی در ۲ مرحله شامل کف سازی و مرمت ساختمان های تاریخی اجرا می‌شود.

ملکی با بیان اینکه این طرح از اردیبهشت سال جاری وارد فاز اجرایی است، یادآور شد: اعتبار مورد نیاز این طرح به میزان ۸۰ میلیارد ریال شامل ۶۰ میلیارد ریال از محل فروش املاک در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن و ۲۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع نقدی شرکت باز آفرینی شهری تامین می‌شود.

خیابان فرودسی سنندج خیابان فرودسی به طول ۵۹۰ متر و به عرض ۲۰ متر بین میدان آزادی و انقلاب واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.