| کد خبر: 217653 |

خیران کشور ۱۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارند

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی به همت خیران کشور در حال ساخت است.

تین نیوز

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی به همت خیران کشور در حال ساخت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن خاکی پور روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان افزود: ۳۰ هزار واحد مسکونی سال های گذشته در نقاط مختلف کشور از سوی خیران در دست ساخت بود که تاکنون ۲۰ هزار واحد تکمیل شد.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار واحد اکنون از سوی خیران مسکن ساز در حال تکمیل و ساخت است که تاکنون بخشی از آن ساخته شده و بخشی در آینده تحویل می‌شود.

وی افزود: انجمن خیران مسکن ساز در تمام استانها فعال است و در ۴۳ شهرستان نیز این انجمن شعبه دارد و در شرایط مختلف مانند سیل و حوادث مختلف همکاری می‌کنند.

خاکی پور تصریح کرد: حدود ۲۰ میلیارد تومان در استانهای مختلف برای ساخت و تعمیرات واحدهای مسکونی مناطق آسیب دیده در حوادث سیل ماه‌های اخیر از سوی خیران کشور کمک شد.

مدیرعامل انجمن مسکن ساز کشور همچنین در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان در استانداری گفت: انجمن خیرین مسکن ساز از سال ۸۲ شروع به فعالیت کرد.

خاکپور با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری بین پنج وزارتخانه افزود: برای خانواده های دارای ۲ معلول یا بیشتر مسکن ساخته می شود و کار شناسایی افراد واجد شرایط در حوزه شهری و روستایی بر عهده دستگاه های مربوطه است.

مدیرعامل انجمن مسکن ساز کشور بیان کرد: در حوزه شهری برای هرخانواده دارای ۲ معلول معرفی شده از سوی بهزیستی، ضمن اختصاص زمین، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تخصیص می دهند که این مبلغ  پیش از این ۶۰ میلون تومان بود.

وی گفت: در بخش مسکن روستایی تاکنون  مبلغ ۳۶ میلیون تومان به هر واحد مسکونی کمک بلاعوض اختصاص یافته است .

۱۶۴ واحد مسکن خیرساز در استان سمنان در حال برنامه ریزی است

رییس انجمن خیرین ‌مسکن ساز استان سمنان نیز در این نشست گفت: در استان ۱۰۵۳ واحد مسکن به جامعه هدف تحویل شد که از این میزان ۵۲ واحد در شهرستان گرمسار، ۲۴۹ واحد در شهرستان مهدیشهر، ۱۴۰ واحد در شهرستان سرخه  ، ۷۷ واحد در شهرستان سمنان ، ۱۴۵ واحد در شهرستان دامغان و ۳۴۰ واحد در شهرستان شاهرود بود.

حسین هوشنگ بیان کرد: مجموع کمکهای نقدی و غیر نقدی و مصالح و غیره در استان سمنان در سال ۹۸  یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان بود.

وی تاکید کرد: در استان سمنان تاکنون  ۲ هزار متر مربع زمین  درشهرستان گرمسار ، ۱۱۰ متر مربع در شهرستان مهدیشهر و ۷۵۰ متر مربع در شهرستان شاهرود  توسط خیرین اهدا شده است .

هوشنگ اضافه کرد: به همت خیران مسکن ساز، در بخش روستایی تاکنون ۳۹ واحد مسکن و در بخش شهری  ۱۹ واحد به خانواده های دارای ۲ معلول واگذار شده است .

رییس انجمن خیرین ‌مسکن ساز استان سمنان افزود: ۴۸ پروژه درشهرستان گرمسار و ۵ واحد روستایی در شهرستان شاهرود در دست اجراست و مجموعه ۱۶۴ واحد مسکن در  کل استان در دست برنامه ریزی است.

وی افزود: ۲ قطعه زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان برای ساخت یک مجموعه ۱۲ واحدی شامل ۲ بلوک ۶ واحدی در شهرستان سمنان ارائه شد که عملیات ساخت آن از یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

رییس انجمن خیرین ‌مسکن ساز استان سمنان گفت که در شهرستان سمنان تاکنون برای ساخت مسکن  ۸۰ میلیون هزینه طراحی و نظارت صرف شده است که توسط مهندسین خیر تامین شد و اگر مشکل تسهیلات به صورت استانی و کشوری حل شود تسهیلات ارزان قیمت برای جامعه هدف تامین خواهد شد.‌

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.