| کد خبر: 216428 |

بیمارستان‌ها ضد زلزله می‌شوند

عضو هیئت مدیره سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی با اشاره از ابلاغ دستورالعمل لرزه‌ای اجزای سازه‌ای و غیر سازه‌ای ساختمان بیمارستان‌ها از جانب سازمان برنامه و بودجه، خبر داد.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی با اشاره از ابلاغ دستورالعمل لرزه‌ای اجزای سازه‌ای و غیر سازه‌ای ساختمان بیمارستان‌ها از جانب سازمان برنامه و بودجه، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، قاسم قربانعلی زاده با بیان اینکه آئین نامه ۲۸۰۰ بیشتر برای طراحی لرزه‌ای ساختمان‌های متعارف کاربرد دارد، اظهار کرد: از آنجایی که برای طراحی لرزه‌ای بناهای پر اهمیتی مانند بیمارستان‌ها که پس از حوادثی مانند زلزله نیز باید کارکرد خود را حفظ کنند به دستورالعمل جامعی نیاز بود، سازمان مجری طرح پژوهشی مشترکی با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز کرد که به تدوین نشریه شماره ۸۱۶ سازمان برنامه و بودجه منجر شد.

معاون برنامه ریزی و مهندسی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی افزود: رعایت دستورالعمل جدید در بناهایی که دستورالعمل مناسبی برای آنها وجود ندارد، الزامی است.

عضو هیئت مدیره سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با اشاره به سابقه همکاری‌های پژوهشی این سازمان با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ادامه داد: نتیجه این همکاری‌ها به نتیجه رسیدن ۳۸ طرح پژوهشی است که نشریه‌های ۷۱۴، ۷۶۶ و ۸۱۶ سازمان برنامه و بودجه درباره الزامات سازه‌ای، کاربرد میراگرها و طراحی لرزه‌ای بیمارستان‌ها بخشی از آنها هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.