| کد خبر: 216278 |

◄ مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن امشب تمام می شود

ساعت ۲۴ امروز، پنجشنبه ۹ مردادماه ۱۳۹۹ مهلت ارسال پیامک درخواست تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن به پایان می رسد.

تین نیوز

ساعت ۲۴ امروز، پنجشنبه ۹ مردادماه ۱۳۹۹ مهلت ارسال پیامک درخواست تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن به پایان می رسد.

به گزارش تین نیوز، فرآیند درخواست دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره که از روز شنبه ۴ مرداد ماه ۱۳۹ با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود آغاز شده بود در ساعت ۲۴ امروز پنج شنبه ۹ مرداد ماه ۱۳۹۹ به اتمام خواهد رسید.

سبز بودن فرم «ج» از شروط ثبت نام حذف شد

متقاضیان دریافت این وام باید شرایطی از جمله متاهل یا در شرف ازدواج بودن، سرپرست خانوار و عدم سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد را داشته باشند. در ابتدا سبز بودن فرم «ج» و سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا از شروط این تسهیلات بود که بعداً حذف شد. به عبارت دیگر استفاده از امتیازات و تسهیلات دولتی در بخش زمین و مسکن منجر به حذف افراد نخواهد شد.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در تهران ۵۰، سایر کلانشهرها شامل شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت  مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۳۰ و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است.

اقساط ماهیانه ۵۴۰، ۳۲۰ و ۱۶۰ هزار تومان 

اقساطی که متقاضیان بعد از دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن باید بپردازند ۵۴۰ هزار تومان برای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، برای وام های ۳۰ میلیون تومانی در حدود ۳۲۰ هزار تومان و برای وام های ۱۵ میلیون تومانی حدود ۱۶۰ هزار تومان باید اقساط ماهیانه بپردازند.

تسهیلات مذکور با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می‌گردد.  در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

متقاضیان می‌بایست دارای اجاره نامه رسمی  یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. 


گروه های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه، به شرح زیر تعیین می گردد: کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های ۵ نفره و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار. وثایق لازم برای اخذ وام متعاقبا از طریق سامانه طرح اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir اعلام می‌شود.

تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۴ مردادماه ۶۵۹ هزار سرپرست خانوار دریافت کمک ودیعه مسکن داشتند و آمار روزهای پس از آن اعلام نشده است.

در این مرحله یک میلیون خانوار وام می گیرند 

بنا به گفته پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در کشور حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مستاجر داریم که تمامی این افراد نیازمند حمایت نیستند. بعضا از بین این افراد، مستاجرانی وجود دارند که منابع مالی خود را به جای سرمایه گذاری در مسکن در کسب درآمد خود سرمایه گذاری کرده اند. ارزیابی ما این است که حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار مستاجر نیازمند حمایت و دریافت کمک ودیعه مسکن هستند. در این  مرحله، برنامه ریزی شده است تا یک میلیون خانوار، کمک ودیعه اجاره مسکن را دریافت کنند. اگر منابع وجود داشت و علاوه بر آن توانستیم افراد بیشتری را پوشش دهیم این کار را گسترش خواهیم داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.