| کد خبر: 215428 |

امسال نرخ عوارض ساخت و ساز در پایتخت چقدر افزایش یافت؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش نرخ عوارض ساخت و ساز تأثیر چندانی در رشد قیمت ملک در پایتخت نداشته است، گفت: عوارض ساخت و ساز امسال 50 تا 60 درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش نرخ عوارض ساخت و ساز تأثیر چندانی در رشد قیمت ملک در پایتخت نداشته است، گفت: عوارض ساخت و ساز امسال 50 تا 60 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران درباره موضوع عوارض ساخت و ساز اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم شهر را به صورت قانونی اداره کنیم، نیاز به اخذ عوارض از مردم داریم که اخذ عوارض ساخت و ساز از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه عوارض ساختمانی نسبت به قیمت مصالح ساختمان و دستمزد ساخت و ساز چندان افزایش نیافته است،‌گفت: عوارض ساخت و ساز در افزایش قیمت ملک تأثیر چندانی ندارد و بیشتری عوامل تأثیرگذار، قیمت مصالح ساختمان دستمزد ساخت و ساز و یا مبالغی است که واسطه‌ها در این زمینه دریافت می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری چاره‌ای برای دریافت نکردن عوارض از شهروندان ندارد،‌گفت: در صورتی که درآمد پایدار قانونی برای شهر در نظر گرفته شود، دیگر مدیریت شهری چندان به موضوع عوارض توجه نخواهد داشت که موضوع مالیات بر ارزش افزوده و سهمی که وزارت نفت از درآمد سوخت باید به شهرداری ارائه دهد از جمله موضوعات درآمد پایدار قانونی است.

خلیل‌آبادی بیان داشت: همچنین در صورتی که اجناس مورد نیاز از جمله اتوبوس و قیر با قیمت تمام شده توسط دولت در اختیار شهرداری قرار گیرد، یک درآمد پایدار ایجاد خواهد شد و کمتر به عوارض توجه می‌شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: عوارض در سال 99،‌ حدود 50 تا 60 درصد نسبت به سال‌های پیش افزایش یافته و در برخی موارد تا دو برابر بیشتر شده که این روند نسبت به افزایش سایر قیمت‌ها و هزینه‌ها ناچیز است.

وی بیان داشت: البته تا اوایل تیر در سال 99 فرصت دادیم که عوارض با تأخیر پرداخت شود و به عبارتی امسال دریافت عوارض و اعمال آن از اول تیر انجام شده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: شهر هم مانند خانه برای شهروندان است و باید حتما عوارض توسط آنها پرداخت شود. همچنین برای اینکه درآمد غیر پایدار و رانتی حذف شود باید اکنون با همکاری مردم شهر را اداره کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.