| کد خبر: 215157 |

اختصاص ۲۵۰۰ هکتار زمین به وزارت راه و شهرسازی

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق موافقت‌نامه بین وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی بیش ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین‌ در حریم شهرها برای تولید مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

تین نیوز

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق موافقت‌نامه بین وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی بیش ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین‌ در حریم شهرها برای تولید مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی روز سه‌شنبه درباره نشست وزیر راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:پروژه‌های عمرانی کشور به رغم محدویت‌هایی که وجود دارد، ‌ فعال هستند. البته ما بنا داریم برای سال آینده منابع مالی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت بخش خصوصی و نقدیندگی کشور افزایش خواهد یافت، گفت: در جلسه امروز کمیسیون ۴ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی سوال داشتند که پس از شنیدن سخنان وزیر هر ۴ نماینده قانع شدند.

رییس کمیسیون عمران به اولویت‌های مهم در تهیه مسکن اشاره کرد و افزود: ‌۳ اولویت در تهیه مسکن نقش دارند؛ نخست زمین ارزان است که متاسفانه زمین در کشور ما گران است. بر همین اساس طبق موافقت نامه‌ای که بین وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی انجام شد،  بیش ۲ هزار و ۵۰۰  هکتار از اراضی در حریم شهرها برای تولید مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

رضایی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید پرداخت وام مناسببرای تهیه مسکن اقشار متوسط به پایین همکاری کنند، ‌ توضیح داد: البته برای تهیه مصالح ساختمانی مانند سیمان و میلگرد هم که نقش مهمی در ساخت مسکن دارند با وزارت راه و شهرسازی توافق شده تا مصالح ارزان در اختیار تولیدکنندگان و مردم قرار بگیرد.

به گفته رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی بین دولت و مجلس برای تهیه مسکن ارزان قیمت برای اقشار متوسط به پایین جامعه در حال انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.