| کد خبر: 205031 |

تایید متقاضیان طرح ملی مسکن قطعی نیست

در حالی ۱۴ بهمن برای متقاضیان تایید شده طرح ملی مسکن پیامک ارسال شده که مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی،‌گفت: تایید متقاضیان طرح ملی مسکن غیرقطعی است.

تین نیوز

در حالی ۱۴ بهمن برای متقاضیان تایید شده طرح ملی مسکن پیامک ارسال شده که مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی،‌گفت: تایید متقاضیان طرح ملی مسکن غیرقطعی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اصلانی با اشاره به اینکه ارسال پیامک پذیرفته شدگان غیرقطعی اقدام ملی مسکن 14بهمن از ساعت 11 صبح آغاز و تا ساعت  22 شب همان روز به اتمام رسید، اظهار کرد: بر اساس قانون ساماندهی افرادی که می توانستند از تسهیلات دولتی و برنامه های حمایتی مسکن استفاده کنند و در اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، با تطبیق برخی از شرایط طی پیامکی پذیرش اولیه به واجدان شرایط اعلام شد.

وی ادامه داد: کسانی که پیامک دریافت کردند واحد شروط فرم ج سبز، فقدان مالکیت خصوصی مسکن و عدم استفاده از تسهیلات خرید، جعاله یا مشارکت مسکن هستند. 

وی تصیح کرد: برای بررسی سایر شروط طرح اقدام ملی مسکن که شامل سابقه سکونت پنج ساله، تاهل، و تطبیق مشخصات فردی و شناسنامه ای با اطلاعاتی است که در سامانه ثبت شده، باید به سامانه tem.mrud.ir بر اساس جدول زمانبندی تعیین شده مراجعه کنند و نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

وی ‌توضیح داد: متقاضیان باید اصل شناسنامه، اصل کارت ملی خود و خانواده شان، به اضافه مدرکی که سابقه سکونت آنها را تایید کند، ارایه دهند. مدارکی که موید سابقه سکونت است شامل گواهی اشتغال به کار در دوایر دولتی، سابقه بیمه 5 ساله اگر در بخش خصوصی شاغل هستند و یا سابقه پنج ساله تحصیل فرزندان است.

به گفته وی، متقاضیانی که پیامک دریافت کرده اند باید تعهدنامه محضری که فرم خام آن در سامانه بارگذاری شده را پر کرده و با ثبت آن در دفترخانه به هراه سلیر مدارکی که اعلام شد به محل هایی که در سامانه اعلام شده ارایه می دهند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان آورده اولیه متقاضیان طرح ملی مسکن را تکرار کرد و با اشاره به اینکه آورده اولیه متقاضیان رقمی بین 30 تا 40 میلیون تومان است که به هر متقاضی اعلام خواهد شد، گفت: افراد معرفی شده به بانک جزو متقاضیان قطعی اقدام ملی مسکن هستند.

اصلانی گفت: حق اعتراض را برای متقاضیانی که پیامک دریافت نکردند محفوظ است و آنها می توانند از اول تا 10 اسفند با مراجعه به سامانه دلایل رد درخواست خود را دریافت کنند. چنانچه اشتباهی رخ داده باشد اعتراض به حق متقاضیان بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: افرادی که پیش تر برای مسکن مهر ثبت نام کردند ولی بنا به دلایلی واحدها به انها واکذار نشده و به این دلیل فرم ج آنها قرمز است، باید به ادارات کل راه و شهرسازی مراجعه کنند که ادارات کل ملزم به بررسی مورد به مورد هستند. همچنین در خصوص سابقه مالمکیت تیز این دسته از افراد یاید پس از سبز شدن فرم ج به ثبت مراجعه کرده و عدم مالکیت خود را اعلام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.