| کد خبر: 201399 |

اختصاص بودجه ۹۹ به زیرساخت‌های شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های زیربنایی شهرهای جدید و بازآفرینی را مناسب دانست و گفت: منابع دولتی در کنار سرمایه‌های بخش خصوصی را به تکمیل خدمات و زیرساخت‌ها اختصاص می‌دهیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های زیربنایی شهرهای جدید و بازآفرینی را مناسب دانست و گفت: منابع دولتی در کنار سرمایه‌های بخش خصوصی را به تکمیل خدمات و زیرساخت‌ها اختصاص می‌دهیم.

حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد: تکالیفی که در بودجه سال ۱۳۹۹ برای شهرهای جدید  در نظر گرفته شده همانند سال گذشته است. هدف اصلی این است که زیرساخت‌ها و خدمات در مواردی از جمله طرح‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی تکمیل شود.

وی رقم ۱۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته به طرح‌های زیرساختی در حوزه شهرهای جدید و بازآفرینی را مناسب دانست و گفت: ان‌شاءالله به مرور و با استقرار جمعیت، نسبت به تکمیل خدمات اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که منابع در نظر گرفته در بودجه صرف ساخت مدرسه، درمانگاه، مسجد، کلانتری، تصفیه‌خانه و غیره می‌شود گفت: سال گذشته در شهرهای جدید عملکرد قابل توجهی در بخش‌های خدمات و  زیرساخت‌ها داشتیم. به طور مثال ۸۳ مدرسه ساختیم. از سوی دیگر در طرح  اقدام ملی نیز اقدامات مناسبی صورت گرفت.

طاهرخانی تصریح  کرد: در شهرهای پردیس یا پرند به حدود ۲۰۰ مدرسه نیاز داریم که الان ۴۰ تا ۴۵ مدرسه  ساخته شده است. به هر حال زمانی که جمعیت اسکان پیدا می‌کند کمبودها خود را نشان می‌دهد و هدف این است که این کمبودها را با استفاده از منابع دولتی و ظرفیت بخش خصوصی تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: جدا از اختصاص منابع دولتی، قراردادهای مشارکتی را با کمک بخش خصوصی برای احداث مراکز محله دنبال می‌کنیم. در این قراردادها بخش‌های انتفاعی و غیرانتفاعی مثل خدمات روبنایی دیده شده که آنها را به مشارکت مدنی می‌گذاریم و سرمایه‌گذدار جذب می‌کنیم.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.