| کد خبر: 186460 |

مدیر بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات وزارت راه‌وشهرسازی خبر داد:

◄ دستور صریح وزیر راه برای بررسی ابعاد مختلف سیل

این نشست تخصصی به منظور بازبینی مفروضات نیز برگزار می‌شود که در آن متخصصان و مسئولان به تبادل نظر می‌پردازند.

تین نیوز

مدیر بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات وزارت راه‌وشهرسازی از برگزاری نشست تخصصی«درس‌هایی از سیل 98 و تاثیر آن در حوزه راه، مسکن و شهرسازی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عقیل قدیم با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای بخش مسکن، جاده و شهرسازی در کشور، تصریح کرد: برای شرکت در این نشست تخصصی از استانداران 26 استان درگیر سیل اخیر، سه وزارتخانه، وزارت راه وشهرسازی و نیرو و نظام مهندسی‌های کشور دعوت شده تا به منظور تبادل اطلاعات گرد هم آیند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌ها، بنیاد مسکن نیز در این نشست تخصصی حضور فعال خواهند داشت، تصریح کرد: این نشست تخصصی به منظور بازبینی مفروضات نیز برگزار می‌شود که در آن متخصصان و مسئولان به تبادل نظر می‌پردازند.

قدیم گفت: در واقع مرکز تحقیقات گروه‌های مختلفی را به مناطق درگیر سیل فرستاد تا بر اساس مستندات اطلاعات را در قالب آمار و مشاهدات برای ارائه در این نشست تخصصی مهیا کنند. زیرا برای اولین  بار است که 26 استان در کشور به یک باره درگیر مساله سیل شده‌اند.

وی با اشاره به این که قصد داریم مفروضات مهندس ساخت ابینه، پل و جاده را با نگاه سیل مورد بررسی قراردهیم، ابراز داشت: براساس آمار سیلی که در فروردین‌ماه در کشور رخ داد در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده و سیل اخیر آزمونی است برای مهندسی کشور ما در بخش‌های ساخت شهر و جاده که در این نشست تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. که ببینیم در حوزه زیرساخت‌ها و تاب‌آوری آن‌ها در مقابل سیل‌ها در کشور چه اقداماتی انجام شده است.

قدیم تاکید کرد: این مستندسازی‌ها در گروهای مختلف رانش-لغزش، هیدرولوژی و مهندسی آب، هیرولیک و سازه‌های پل، ابنیه فنی و جسم راه، مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در نشست تخصصی که روز یک‌شنبه هشتم اردیبهشت ماه ارائه خواهد شد.

مدیر بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات وزارت راه‌وشهرسازی، به دستور صریح وزیر راه و شهرسازی منظور رسیدگی به مفروضات سیل اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسه به موضوع تخرییب 600 پل در سیل اخیر پرداخت در این نشست از دید معماری وشهرسازی ابنیه کنار راه‌ها از جمله خانه‌های روستایی و شهری مورد دقت قرار می‌گیرند و آسیب‌شناسی در بخش‌های مختلف صورت می‌پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.