| کد خبر: 186281 |

رفع معضل کسری واحدهای مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از رفع مشکل کسری واحدهای مسکن مهر پردیس خبر داد و گفت: ٦ هزار و ٤٠٠ مورد کسری واحد در پردیس وجود داشت که خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده این مشکل رفع و انتخاب واحد نیمی از آن ها تاکنون انجام گرفت.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از رفع مشکل کسری واحدهای مسکن مهر پردیس خبر داد و گفت: ٦ هزار و ٤٠٠ مورد کسری واحد در پردیس وجود داشت که خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده این مشکل رفع و انتخاب واحد نیمی از آن ها تاکنون انجام گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در نشست خبری امروز دوم اردیبهشت ماه که با حضور اصحاب‌رسانه برگزار شد با بیان این که سه درصد از مسکن مهر کل کشور در پردیس بارگذاری شده است، اظهار کرد: حدود ۹۷ درصد از اخبار رسانه مسکن مهر به این شهر جدید تعلق دارد که این مساله نشان از اهمیت بالای سایت مسکن مهر پردیس داشته و برای اتمام نیز نگاه ویژه تمام دستگاه ها را میطلبد.

وی افزود: خوشبختانه با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی و اهتمام جدی ایشان در عملیاتی کردن پروژه های متوقف شده مسکن مهر در سال ۹۷ شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم. در سال گذشته بسیاری از پروژه های متوقف شده از طریق محل منابع داخلی شرکت، آورده متقاضیان و تسهیلات فعال شده و در مرحله اجرا قرار گرفته اند.

هدایت در ادامه رفع مشکلات و موضوعات شرکت عمران با شرکت کوزو را اولین اقدام انجام گرفته در این حوزه دانست و گفت: کوزو متعهد به ساخت ۳۳هزار ۳۰۰ واحد در شهر جدید پردیس است که در سه، چهار ماه گذشته بخش عمده‌ای از موضوعات فی مابین حل شده و شاهد آغاز به کار جدی در این حوزه بوده‌ایم. در حال حاضر تمامی امور مربوط به نصب در پروژه کوزو طبق زمان‌بندی در حال انجام است و مراحل تحویل نهایی واحدها به ترتیب در زون‌های پنج ، یک، چهار شمالی، دو و سه نیز در دست اقدام قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان این که آخرین واحد پروژه واحد کوزو را تا پایان سال ۹۸ به متقاضیان تحویل خواهیم داد، گفت: خوشبختانه اقدامات مربوط به آماده‌سازی، محوطه‌سازی، خدمات روبنایی و تامین زیرساخت ها نیز با شرکت کوزو همزمان با تحویل واحدها در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین ورود سازندگان جدید و خوشنام در پروژه‌های مسکن مهر پردیس از اتفاقات خوب دیگری است که در سال ۹۷ شاهد آن بودیم که قطعا در تکمیل هرچه سریع‌تر سایت مسکن مهر پردیس تاثیر بسیاری خواهد داشت.

هدایت با اشاره به مشکل جدی تکمیل فازهای پنج و ۹ پردیس توسط شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان بیان کرد: این پروژه عملا از سوی شرکت سازنده متوقف شده بود با ورود همه عوامل شهرهای جدید در دست بررسی قرار گرفت. در نتیجه با اقاله امور به سازندگان واقعی پروژه مجددا فعال و در دست انجام قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر تمامی منابع مربوط به آماده سازی، تامین زیرساخت ها و محوطه سازی از منابع داخلی شرکت عمران و به وسیله شرکت راهسازی عمران ایران در فازهای مذکور انجام می‌شود که سرعت خوبی به روند تکمیل پروژه‌ها بخشیده است.

این مقام مسئول همچنین از انعقاد قرارداد تکمیل زیرساخت‌ها و مسکن مهر پردیس با قرارگاه خاتم‌الانبیاء خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته رفع کسری واحدهای حدود ۶۴۰۰ نفر از متقاضیان ثبت نامی سال ۹۲ که تعهد مالی خود را نیز انجام داده بودند با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده رفع شد.

وی ادامه داد: به طور مثال ساخت ۳۳۰۰ واحد از این تعداد در اراضی معارض‌دار فاز ۸ پس از صدور اجرای حکم از سوی دستگاه قضا تایید شد. همچنین تا امروز حدود ۳هزار نفر از این پروژه انتخاب واحد کرده و نفرات باقی‌مانده تا پایان خردادماه سال جاری در پروسه انتخاب واحد قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: همچنین مشکلات برای قراردادهای پنج برگی هم حل شده است و تا پایان خردادماه قراردادهای پنج برگی فاز ۱۱ به مالکان تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه خوشبختانه امسال هیچ مشکلی در بوجه برای اجرای مسکن مهر پردیس وجود ندارد گفت: یکی از مهمترین نکات در برنامه بودجه امسال این است که دولت اجازه استفاده از منابع شرکت عمران در ساخت وساز مسکن مهر پردیس به ویژه در بخش زیرساخت‌ها و محوطه‌سازی‌ها را داده است.

وی ادامه داد: تا سال گذشته امکان تخصیص قیر برای ساخت و ساز در این پروژه وجود نداشت که خوشبختانه امسال این مشکل رفع شد.

هدایت گفت: طبق قانون برنامه بودجه امسال از محل ترهین اراضی پردیس در نزد بانک عامل می‌توان از تسهیلات آن بانک استفاده کرد و این منابع جدید را می‌توانیم صرف تکمیل مسکن مهر کنیم، از این رو از دستگاه های اجرایی در این خصوص (وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه) می‌خواهیم تا در اسرع وقت نسبت به تدوین آیین‌نامه اجرایی اقدام و آن را اعلام کنند چراکه ما زمانی برای فرصت‌سوزی در پردیس نداریم و طبق دستور مقام عالی وزارت باید آن را تا پایان سال ۹۸ تکمیل کنیم.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس با اشاره به پروژه متروی تهران – پردیس گفت: خوشبختانه بودجه لازم برای ساخت این پروژه در سال جاری دیده شده و هم‌اکنون در حال تهیه نهایی نقشه‌های متروی پردیس هستیم که امسال با حضور قرارگاه خاتم الانبیا عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

هدایت با بیان اینکه ساخت مراکز محلات را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: پکیج هزار میلیارد تومانی در بخش توسعه مراکز محلات با حضور بخش خصوصی آماده کلنگ‌زنی داریم که به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ آن به زمین می‌خورد.

وی از ساخت ۱۵ هزار مسکن در طرح تولید و عرضه مسکن در پردیس خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود قرارداده است که قرار است ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید احداث شود سهم شهر جدید پردیس از این پروژه ۱۵ هزار واحد اعلام شده است.

وی ادامه داد:‌عملیات اجرایی ۶ هزار واحد آن آغاز شده که در سایت ۹۷ هکتاری فاز چهار و هشت انجام می‌شود.

هدایت با بیان اینکه عرصه واحدها به مالکان مسکن مهر واگذار می‌شود گفت: در راستای حمایت از مالکان واگذاری عرصه و عیان واحدهای مسکن مهر به مالکان آغاز شده است که به غیر از تخفیقاتی که در برنامه بودجه آمده است شرکت عمران هم ۱۵ درصد تخفیف در واگذاری عرصه به مالکان اولیه ارائه می‌دهد و عرصه به یک پنجم قیمت به مالکان ارائه خواهد شد.

وی افزود: در فاز ۱۱ کوزو با اعمال تخفیف‌ها قیمت عرصه متناسب با مساحت بنا و حق عرصه بین ۱۹ تا ۲۵ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: به طور قطع واگذاری عرصه باعث افزایش قیمت مسکن مهر پردیس خواهد شد و آنهایی که واحدشان از ۹۹ ساله به خود مالکی تبدیل شده ارزش افزوده بیشتری را کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: تصمیم داریم بنا بر درخواست مالکان اولیه تخفیف دیگری را برای خرید عرصه اعمال کنیم که اگر نهایی و اعلام شود خریدار در زمان فروش باید مابه‌التفاوت تخفیف را به شرکت عمران پرداخت کند.

هدایت با بیان اینکه متاسفانه گروه‌های مجازی برای ناامید کردن مالکان مسکن مهر پردیس ایجاد شده‌اند گفت: این گروه‌ها با هدف ناامید مالکان مسکن مهر پردیس ایجاد شده‌اند تا بتوانند مسکن مهر پردیس را با کمترین قیمت خریداری کنند. متاسفانه  ۷۰ الی ۸۰ درصد واحدهای مسکن مهر از دست مالکان اولیه و گروه‌های هدف خارج شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌ها در مسکن مهر پردیس در حال واقعی شدن است و توسعه من به مالکان این است که به هیچ وجه اقدام به فروش واحد خود نکنند.

هدایت تاکید کرد: متاسفانه دو هزار دلال سرپایی در این منطقه حضور دارند و و نسبت به خرید و فروش مسکن اقدام می‌کنند و امروز که قیمت‌ها در پردیس در حال واقعی شدن است همین افراد باعث افزایش قیمت نجومی مسکن در پردیس شدند که ما با افزایش قیمت نجومی هم مخالف هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: هر چند که با افزایش قیمت نجومی در مسکن مهر پردیس مخالف هستیم و با فروش واحدها زیر قیمت واقعی هم مخالفیم و از واقعی شدن قیمت‌ها استقبال می‌کنیم.

هدایت تاکید کرد: قیمت برخی از خانه‌ها در شهر جدید پردیس با قیمت مسکن در شمال شهر تهران برابری می‌کند و این نشان می‌دهد که قیمت‌ها در پردیس در حال واقعی شدن هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از تحویل ۴۰ هزار مسکن مهر پردیس در سال جاری خبر داد و گفت: پنج هزار واحد آماده افتتاح است و به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی این واحدها افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: از تمام دستگاه‌های خدمات رسان تقاضا داریم هر چه سریعتر نسبت به انشعابات از جمله برق، آب و گاز اقدام کنند تا بتوانیم واحدها را با تمام زیرساخت‌ها به مردم تحویل دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.