| کد خبر: 183169 |

◄ بازار مسکن کسادتر از قبل

با وجود تحرک خفیف در بازار مسکن بهمن ماه، آثار منفی نوسان دوباره قیمت در دیگر بازارها چون خودرو، ارز و سکه سبب شده سازنده‌ها درباره عرضه آپارتمان‌های نوساز در محله‌های مصرفی دچار تردید شوند و این عرضه را به سال جدید موکول کنند.

تین نیوز

یک کارشناس و تحلیل‌گر اقتصاد، کانون عرضه نوسازها در بازار زمستانی مسکن را املاک لوکس به‌ویژه در شمال‌شهر عنوان کرد و گفت: با این‌که هنوز آمار رسمی از معاملات مسکن شهر تهران دربهمن‌ماه منتشر نشده است اما، رکود در این بخش به وضوح به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی احمدی، اظهار کرد: پرس‌وجو از دفاتر مشاور املاک حکایت از آن دارد که دربهمن‌ماه وضعیت از دی‌ماه نیز که با افت 62 درصدی خرید و فروش همراه بود، کسادتر است. اکثر دفاتر مشاور املاک، عامل کاهش معاملات را جهش قیمت‌ها متاثر از بی‌ثباتی بازارهای رقیب عنوان می‌کنند و البته از صعود قیمت‌ها خشنود نیستند.

وی با بیان این مطلب که، شواهد حاکی از آن است که بازار مسکن در مسیر آرامش قیمت قرار گرفته و به عقیده کارشناسان مسکن رشد قیمت تا پایان سال به صفر درصد می‌رسد، گفت: بررسی تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده در بازار مسکن نشان می‌دهد عمده آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز از گروه املاک لوکس‌متراژ و عمدتاً واقع در نواحی گران‌قیمت بازار مسکن هستند.

احمدی با تاکید بر ضرورت صورت دادن کارهای کارشناسی در بازار مسکن، یادآور شد: با وجود تحرک خفیف در بازار بهمن ماه، آثار منفی نوسان دوباره قیمت در دیگر بازارها چون خودرو، ارز و سکه سبب شده سازنده‌ها درباره عرضه آپارتمان‌های نوساز در محله‌های مصرفی دچار تردید شوند و این عرضه را به سال جدید موکول کنند.

کارشناس و تحلیل‌گر اقتصاد مسکن با بیان این نکته که، تاثیرپذیرترین بخش در نوسانات ارز و سکه، بخش مسکن بود، خاطرنشان کرد: با این حال باور واسطه‌ها که اتفاقاً خود هم در صورت افزایش قیمت مسکن، سود بیش‌تری از واسطه‌گری در معاملات می‌برند، این است که قیمت‌های کنونی به سقف رسیده و اصلاً جایی برای افزایش قیمت حداقل تا نیمه نخست سال 98 پیش‌بینی نمی‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.