| کد خبر: 182584 |

◄ بدبینی سرمایه گذاران به بخش مسکن

پروژه‌های ساختمانی معلق و نیمه‌کاره پس از یک سال تمدید رایگان مهلت اتمام، مشمول پرداخت عوارض به شهرداری تهران با نرخی 34 برابر فرمول فعلی خواهند شد.

تین نیوز

یک کارشناس اقتصاد مسکن، بدبینی سرمایه‌گذاران را پیامد تعلیق ساخت و ساز در تهران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن کرمی با اشاره به این نکته که، متاسفانه دریک سال اخیر بازار مسکن از ثبات خوبی برخوردار نبوده است، تصریح کرد: در سال جاری، جهش قیمت خرید و فروش مسکن و به دنبال آن کاهش توان خرید متقاضیان مصرفی، افزایش چندبرابری قیمت مصالح ساختمانی، رشد دو برابری قیمت زمین  و بدبینی سرمایه‌گذاران ساختمانی نسبت به شرایط اقتصادی آینده سبب شد تا احتمال بروز رکود مجدد به ویژه در سال پیش‌رو در بخش ساخت و ساز افزایش پیدا کند.

وی در ادامه گفت:  شورای شهر پایتخت برای جلوگیری از شیوع پدیده ساختمان‌های نیمه‌کاره در شهر و خطرات ناشی از آن، فرمول اخذ عوارض از ساختمان‌های نیمه‌کاره را به روزرسانی کرده است.

کرمی ادامه داد: براساس این مصوبه، هزینه تعلیق پروژه‌های ساختمانی در تهران برای سال آینده، 34 برابر شد. به این ترتیب، پروژه‌های ساختمانی معلق و نیمه‌کاره پس از یک سال تمدید رایگان مهلت اتمام، مشمول پرداخت عوارض به شهرداری تهران با نرخی 34 برابر فرمول فعلی خواهند شد.

وضعیت جدیدترین فایل‌های فروش مسکن

کارشناس اقتصاد مسکن در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم وضعیت فایل‌های فروش و اجاره مسکن اشاره داشت و افزود: فایل‌هایی که در روزهای اخیر به منظور معرفی به متقاضیان خرید مسکن به بازار معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران در مناطق مختلف عرضه شد نشان‌دهنده نوعی ابهام در قیمت بازار است.

به گفته وی،  این فایل‌ها، بیش‌تر به واحدهایی اختصاص داشت که با رنگ قرمز‌ در سامانه‌های مجازی مشخص شده‌اند. رنگ قرمز در این سامانه‌ها به معنای قیمت‌گذاری با نرخی بالاتر یا گران‌تر از نرخ روز بازار در مقایسه با سایر فایل‌های مشابه است.

کرمی به این نکته نیز پرداخت که،  واسطه‌های معاملات مسکن معتقد هستند در شرایط فعلی هیچ دلیلی برای افزایش سطح قیمت‌ها از سوی مالکان وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.