| کد خبر: 181844 |

رشد ۱۲۰۰ درصدی پروژه‌های راه استان اصفهان در چهلمین سالگرد انقلاب

حمیدرضا امیرخانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های این استان در ایام گرمیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های راهسازی، شهری، بازآفرینی و مسکن مهر خبر داد.

تین نیوز

حمیدرضا امیرخانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های این استان در ایام گرمیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های راهسازی، شهری، بازآفرینی و مسکن مهر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیرخانی درخصوص طرح های این اداره کل در آستانه چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی ضمن تبریک این ایام شکوهمند به تمام زحمت کشان عرصه خدمت رسانی به مردم ایران با اشاره به این طرح ها در بخش های مسکن مهر، بازآفرینی شهری، شهرسازی و راهسازی اظهار داشت:  در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اصفهان ۱۱۰ کیلومتر پروژه راهسازی با اعتباری بالغ بر ۶۶۶ میلیارد ریال، ۱۳ عملیات بازآفرینی شهری با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد دریال و ۵۵ واحد مسکن مهر و ابلاغ ۱۱ طرح جامع و تفصیلی شهری استان افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه افتتاح مسکن مهر، خدمات روبنایی و آماده‌سازی در دهه فجر ۹۷ افتتاح ۵۵۵ واحد مسکن مهر، ۳ مسجد و ۳ آماده‌سازی را در برنامه داریم که به بهره‌برداری خواهند رسید.

او درخصوص بازآفرینی شهری و طرحهای قابل افتتاح و بهره‌برداری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حوزه بازآفرینی در بحث آسفالت و روکش آسفالت معابر محلات این موضوع در محلات زینبیه، دارک، حصه در اصفهان، جوی‌آباد، وازیچه و قرطمان در خمینی شهر انجام گرفته است.

امیرخانی ادامه داد: در این حوزه بحث روشنایی محلات را در اصفهان، خمینی شهر و شهرضا خواهیم داشت و در بحث احداث سالن های ورزشی یک افتتاح در محله قشقایی شهرضا صورت خواهد گرفت. مرمت و احیای بنای تاریخی حمام قاضی هم جزو برنامه‌های بازآفرینی شهری در دهه فجر امسال است که در مجموع این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد ریال به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در بحث شهرسازی با اشاره به طرح ها و برنامه های استان در دهه فجر سال ۹۷ اظهار داشت: تهیه و ابلاغ طرح جامع شهرهای سمیرم و زرین شهر، تهیه و ابلاغ طرح تفصیلی شهرهای گرگاب، بهاران، پیربکران، چادگان، خوانسار، کلیشاد، گلدشت، گلشهر و سودرجان و دهقانان جزو برنامه های حوزه شهری این اداره کل به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است.

او ادامه داد: در حوزه راهسازی در دهه فجر ۹۷ شاهد افتتاح چند پروژه خواهیم بود. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح باند دوم سفیددشت – ورنامخواست به طول ۱۸ کیلومتر، افتتاح باند دوم علویجه – پلیس راه اصفهان – تهران به طول ۸ کیلومتر، افتتاح باند دوم نیک آباد – حسن آباد به طول ۴۲ کیلومتر، افتتاح باند دوم هرند – کوهپایه به طول ۱۵ کیلومتر، افتتاح راه های دسترسی به پل طاد و نهر به طول ۳ کیلومتر، افتتاح باند دوم رزوه – چادگان به طول ۵ کیلومتر، افتتاح تقاطع غیرهمسطح پوده به طول ۳ کیلومتر، افتتاح تقاطع غیرهمسطح خمینی شهر به طول ۳ کیلومتر، افتتاح میدان ملازجان و راه‌های دسترسی به طول ۱.۵ کیلومتر، بهسازی و آسفالت محور علی آباد – ضامن آباد به طول ۱.۵ کیلومتر و روکش آسفالت سه راهی – لاریچه – پوده به طول ۱۰ کیلومتر اشاره داشت که با اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیارد ریال انجام و به بهره برداری خواهد رسید.

امیرخانی در ادامه با یک مقایسه تطبیقی قبل و بعد از انقلاب اسلامی در راهسازی با اشاره به پیشرفت های ۴۰ ساله در این حوزه اظهار داشت: در بخش راه‌های به ثبت رسیده قبل از انقلاب ۱۳۰۰ کیلومتر راه به ثبت رسیده بود که این میزان با پیشرفتی ۹۰۰ درصدی در حال حاضر درچهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ۱۱هزار و ۶۰۰ کیلومتر رسیده است. در بخش آزادراه‌ها نیز با رشد ۱۵۰۰ درصدی ۳۰ کیلومتر به ۴۵۰ کیلومتر در دهه فجر ۹۷ رسیده است.

او ادامه داد: در بخش بزرگراه‌ها ۹۰ کیلومتر به ثبت رسیده قبل از انقلاب در حال حاضر با رشد ۲هزار درصدی عدد ۲۱۰۰ کیلومتر را نشان می‌دهد و در راه‌های روستایی عدد ۱۴۴۰ کیلومتر ثبت شده با رشد ۴۰۰ درصدی به ۵۹۲۱ کیلومتر راه روستایی رسیده است که در مجموع این موارد از قبل انقلاب تا چهلمین بهار انقلاب رشد ۱۲۰۰ درصدی را نشان می دهد.

امیرخانی ادامه داد: در حال حاضر ارزش راه‌های استان به تفکیک نوع بعد از انقلاب اسلامی شامل ۳۵۰۰ میلیون ریال در سال ۹۷ آزادراه، ۱۲۰۰ میلیون ریال راه اصلی و ۷۰۰ میلیون ریال راه روستایی برآورده شده است  که رشد چشمگیری را نسبت به قبل از انقلاب از این منظر شاهد هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.