| کد خبر: 171761 |

◄ آیا واقعا واحدهای مسکن مهر گم شده بود؟

موضوع کمتر شدن آمار تعداد واحدهای مسکن مهر در گزارش‌های اخیرصرفاً به دلایلی چون حذف واحدهای تعیین تکلیف شده، به صورت خرید مستحدثات و حذف واحدهایی که در قالب فروش زمین به سازنده صورت گرفته است رخ داده است.

تین نیوز

 آمار ارائه شده از سوی معاون  وزیر راه و شهرسازی حاکی از آن است که تعداد واحدهای مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از شهریور سال گذشته تاکنون کاهش پیدا است.  به عبارت دیگر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن حدود 11 ماه پیش تعداد واحدهای مسکن مهر (شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت) را یک میلیون و 202 هزار و 947 واحد اعلام کرده بود که چند روز پیش تعداد این واحدها را یک میلیون و 198 هزار و 698 واحد عنوان کرده است. این آمار نشان از کاهش هشت هزار و 249  واحد مسکن مهر تحت مدیریت سازمان ملی زمین و مسکن دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،حمیدرضا عظیمیان  درباره آنچه گم شدن آمار هشت هزار واحد مسکن مهر خوانده شده بود، گفت: موضوع کمتر شدن آمار تعداد واحدهای مسکن مهر در گزارش‌های اخیرصرفاً به دلایلی چون حذف واحدهای تعیین تکلیف شده، به صورت خرید بناهای نو برآورده و حذف واحدهایی که در قالب فروش زمین به سازنده صورت گرفته است رخ داده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن دیگر دلایل این اختلاف آمار را انصراف از دریافت تسهیلات از سوی تعدادی از متقاضیان واحدهای خودمالک و تسویه حساب نقدی برخی دیگر از این واحدها بر شمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در راستای تبیین آخرین وضعیت پیشرفت مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت که سازمان متبوعش متولی انجام آن است، حصول به پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را بالای 95 درصد ارزیابی و خاطر نشان کرد: از حدود یک میلیون و دویست هزار واحد عقد قرارداد شده تاکنون، بالغ بر یک میلیون واحد افتتاح شده یا آماده افتتاح است و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها در تامین خدمات زیربنایی پروژه ها به زودی شاهد اتمام کلیه واحدهای این طرح بزرگ ملی و تحویل آنان به متقاضیان باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.