| کد خبر: 138989 |

دستاوردهای مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به خراسان جنوبی

معاون وزیر راه و شهرسازی و اعضاء هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از خراسان جنوبی بازدید کردند و با حضور در جلسه هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در خراسان جنوبی مصوبات و نتایج مثبت و خوبی به تصویب رسید.

تین نیوز

در سفر معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و اعضاء هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن به خراسان جنوبی و برنامه بازدید و حضور در جلسات به ویژه تشکیل جلسه هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در خراسان جنوبی مسائل و مشکلات مرتبط مطرح شد و با عنایت ویژه معاون محترم وزیر و موافقت اعضاء محترم هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، مصوبات و نتایج مثبت و خوبی به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم آن جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی به شرح زیر اعلام می گردد:

۱- در راستای اجرای دستور وزیر محترم راه و شهرسازی مبنی بر مساعدت در اجرای طرح فاضلاب مهرشهر بیرجند، مجوز پرداخت مبلغ یک میلیارد تومان به صورت نقدی به شرکت محترم آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی و معادل ۲ میلیارد تومان واگذاری زمین به قیمت کارشناسی به شرکت مذکور (جمعاً مبلغ ۳ میلیارد تومان) توسط هیئت مدیره محترم سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

شایان ذکر است مجوز واگذاری زمین به شرکت آب و فاضلاب معادل ۲/۵ میلیارد تومان در سال گذشته توسط هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن صادر و قرارداد واگذاری زمین با شرکت آب و فاضلاب استان نیز مبادله شد که با صدور مصوبه اخیر، مجموعاً ۵/۵ میلیارد تومان تعهد وزارت راه و شهرسازی در کمک به اجرای فاضلاب مهرشهر بیرجند محقق شد.

۲- با هدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان عزیز مهرشهر و کاهش ترافیک، احداث ورودی دیگری برای مهرشهر مصوب گردید و مقرر شد چنانچه ۲/۳ اعتبار آن به میزان ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملّی (شرکت ساخت و توسعه راه های کشور) تأمین گردد، الباقی به میزان ۲ میلیارد تومان توسط سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت خواهد شد.

۳- با هدف کمک به احداث مدارس در سایت های مسکن مهر و در راستای تفاهم نامه فی مابین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، نسبت به تأمین معادل حدود ۴/۵ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از طرف هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن صادر گردد.

۴- در خصوص اراضی تحت تصرف شرکت تعاونی مسکن ارتش در شهر خوسف فاقد هرگونه قرارداد واگذاری از سوی متولین اراضی در سنوات خیلی قبل که مشکلات عدیده ای را برای خریداران ایجاد نموده بود؛ با تصویب هیئت مدیره محترم سازمان ملی زمین و مسکن، مقرر شد مشکل این اراضی مطابق مصوبه و در راستای ضوابط و مقررات قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن مرتفع گردد.

همچنین در خصوص سایر اراضی واگذاری از سوی شورای برنامه ریزی شهر خوسف در سنوات ماضی در شهر خوسف توسط شورای برنامه ریزی، نیز مقر رشد مستندات و مدارک آن جمع بندی و برای سازمان ملی زمین و مسکن ارسال گردد.

۵- در خصوص تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به تعداد ۳۷۰ واحد مقرر شد برابر مجوز سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به تأمین اراضی مورد نیاز در قالب اجاره طویل المدت و ساخت واحدها توسط سازنده موردتایید شورای مسکن استان صورت گیرد.

۶- تعداد ۱۰۱ قطعه زمین از اراضی واگذار شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر اسدیه نیز مقرر شد پس از طی مراحل قانونی و اداری و پس از الحاق اراضی به محدوده؛ مجوز سازمان ملی زمین و مسکن برابر ضوابط و مقررات قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن در جهت رفع مشکل صورت گیرد.

۷- جهت تأمین جهت احداث ۲۰۰ واحد مسکونی استیجاری توسط مجمع خیرین مسکن ساز مقرر شد بر اساس آئین نامه قانون ساماندهی و واگذاری اجاره داری ۵ ساله بررسی ها انجام و مساعدت گردد.

۸- تخصیص مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت کمک و مساعدت در احداث مسجد جدیدالاحداث تعاونی مسکن ۰۴ ارتش شهر بیرجند

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.