| کد خبر: 140804 |

۴۷۰۰ پلاک فرسوده در منطقه ۱۳/ درخواست خروج پادگان نیروی هوایی

دبیران شورایاری منطقه 13 مهمترین مشکلات این منطقه را در صحن شورا اعلام کردند.

تین نیوز

 دبیران شورایاری منطقه 13 مهمترین مشکلات این منطقه را در صحن شورا اعلام کردند.

سیدجعفر بهشتی در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان اینکه چهار هزار و 763 پلاک فرسوده در منطقه 13 قرار دارد، گفت: مساحت کل بافت فرسوده 73 هکتار و مساحت پلاک های بافت مسکونی منطقه 55 هکتار است.

دبیر شورایاری منطقه 13 با اشاره به مشکلات محله اسدی گفت: وجود بنگاه های فروش خودرو در خیابان شهید منتظری و ایرانمهر، کمبود فضای سبز و پاک، عدم وجود زمین و امکانات ورزشی، عدم تکمیل پروژه عطر سیب، معضل معتادین و کارتن خواب ها، عدم وجود سوله بحران چند منظوره از مهمترین مشکلات این محله است.

وی کمبود فضای سبز، مجموعه های تفریحی و آموزشی و بن بست ترافیکی را از مشکلات محله صفا که در منطقه 13 است عنوان کرد و گفت: نبود فضای ورزشی، عدم وجود سوله بحران، وجود تعداد زیادی از منازل مجردی از مهمترین چالش های محله صفاست. مشکلات ترافیکی و ازدیاد و تجمع دستفروشان در محله شهید اشراقی از دیگر مشکلات محلات منطقه 13 بود.

بهشتی در ادامه با اشاره به مشکلات محله زاهدگیلانی، دهقان، نیروهوایی و پیروزی گفت: وجود پادگان نیروی هوایی در منطقه منجر به ترافیک سنگین در سطح این چهار محله شده است که با انتقال پادگان مشکلات ترافیکی و فضای سبز و ورزشی این محلات برطرف خواهد شد.

دبیر شورایاری منطقه 13 عدم وجود ایستگاه آتش نشانی، کلانتری و اورژانس از دیگر مسائل مطرح شده در خصوص مشکلات این محلات دانست.

بهشتی با اشاره به چالش های محله حافظیه نیز گفت: ترافیک سنگین به علت مترو کلاهدوز و خیابان شهید سربی از مهمترین دغدغه های شهروندان این محله است. کمبود فضای سبز و مجموعه ها خدماتی و تفریحی نیز از نیازهای محله امامت است.

دبیر شورایاری منطقه ۱، محله شورا را از محروم ترین محلات منطقه 13 نامید و گفت: محرومت در فضای سبز، مجموعه های تفریحی، پاتوق محله، نبود سوله بحران ایستگاه آتش نشانی و میدان میوه و تره بار برخی از مشکلات این منطقه است. همچنین شهروندان برای استفاده از پل عابر پیاده ایستگاه بی آر تی ابوریحان دچار مشکل هستند.

ایجادآلودگی صوتی به دلیل اتوبان شهید بابایی در محله آشتیانی و آلودگی صوتی و هوا در محله سرخه حصار و وجود مشکلات اجتماعی در دروازه شرقی تهران به علت وجود ایستگاه 17 خودرو مسافر از مشکلات محله سرخه حصار عنوان شد.

دبیر شورایاری منطقه 13 آسیب های اجتماعی در بعضی از بخش های محله و وجود پایانه شرق و بافت فرسوده را از مهمترین چالش های منطقه دانست و درخواست کرد این پادگان نیروی هوایی برای آزادسازی زمین آن برای احداث فضای سبز، زمین ورزشی، ایجاد سوله بحران انجام شود. همچنین انتقال پایانه شرق به پایانه جدید از دیگر درخواست های شهروندان منطقه 13 است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.