| کد خبر: 140579 |

بهادری:

حداقل 30درصد از بافت مسکونی شهرها فرسوده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: نوسازی بافت فرسوده کار بسیار دشواری است و حداقل 30 درصد از بافت مسکونی شهرهای کشور فرسوده محسوب می‌شود.

تین نیوز

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: نوسازی بافت فرسوده کار بسیار دشواری است و حداقل 30 درصد از بافت مسکونی شهرهای کشور فرسوده محسوب می‌شود.

سیدهادی بهادری درخصوص میزان بافت فرسوده شهرها و حمایت‌های انجام شده از نوسازی بافت فرسوده ، اظهار داشت: بافت فرسوده به چند دسته تقسیم می‌شوند که بخش اول آن ساختمان‌های نوسازی هستند که علی‌رغم نوسازی به‌علت عدم سیستم ساخت مناسب فرسوده محسوب می‌شوند که با کمترین مشکل یا زلزله تخریب می‌شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دسته دوم بافت فرسوده بافت‌های قدیمی مراکز شهرها هستند که خود این بخش به دو دسته تاریخی و غیر تاریخی تقسیم می‌شوند، گفت: باید در روند نوسازی بافت فرسوده با دید تاریخی به بافت قدیمی موجود در مراکز شهرها نگاه کرد زیرا این بناها ارزش تاریخی دارند و در مدیریت شهری می‌توانند منبع درآمد باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بافت فرسوده قدیمی غیر تاریخی نیازمند نوسازی و تخریب است، اضافه کرد: در حال حاضر بخش‌های قدیمی و فرسوده در مراکز شهر‌ها بیشترین تهدید محسوب می‌شوند وبرنامه خاصی نیز علی‌رغم تلاش‌ها برای آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: بحث‌های بازآفرینی شهری، تجمع پلاک‌ها و دیگر روش‌ها نوسازی بافت‌های فرسوده موجود در مراکز شهرها وجود دارد اما برنامه اصولی برای حل این معضل وجود ندارد و علت آن بعد اجتماعی این مسئله است که نیاز به جلسات متعدد با مالکان این املاک دارد.

بهادری در خصوص اینکه در حال حاضر مالکان بافت‌های فرسوده توان بازپرداخت تسهیلات نوسازی را دارند، اظهار داشت: بخشی از این مسائل بعد اجتماعی دارد و برخی از مالکان این املاک فوت کرده‌اند و تجمیع وراث آنها کار بسیار دشواری است، در خیلی از مباحث نوسازی بافت فرسوده مشکلات مالی مطرح نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده کار بسیار دشواری است و مشکلاتی نیز در خصوص حاشیه نشینی‌ها وجود دارد که ارائه خدمات به آنها بسیار مشکل است، خاطر نشان کرد: حداقل 30 درصد از بافت مسکونی شهرهای کشور فرسوده است.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.