| کد خبر: 74680 |

مدیرعامل شرکت مترو تهران:

مدیریت دانش و هزینه، عامل تحقق به موقع پروژه های مترو است

تین نیوز | مدیرعامل شركت مترو تهران و حومه گفت: مدیریت دانش و مدیریت هزینه، فاكتورهای موثر بر تحقق بموقع پروژه های توسعه خطوط مترو تهران و حومه است.
 
به گزارش تین نیوز از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مهندس هابیل درویشی با اشاره به مختصات صنعت مترو به عنوان صنعتی منحصر به فرد و متفاوت از پروژه های عمرانی در سیستم های حمل و نقل،گفت: امروز توان مهندسی در شركت مترو تهران به خودكفایی رسیده و جوانان این كشور نه تنها برای توسعه شبكه مترو كلانشهر تهران و سایر كلانشهرها بلكه این آمادگی را دارند كه برای كشورهای همجوار نیز مترو بسازند.
 
وی كه در جمع مدیران و كاركنان مالی این شركت سخن می گفت، به صنعت مترو به عنوان صنعتی چندوجهی اشاره كرد و افزود: اگر برای چنین صنعتی، مدیریت دانش و هزینه حاكم نباشد پروژه طبق برنامه زمان بندی به سرانجام نمی رسد و اهداف از پیش تعیین شده تحقق نمی یابد.
 
رئیس اتحادیه شركت های قطار شهری كشور با اشاره به تنگناهای مالی و مطالبات انباشته شركت مترو تهران از دولت برای توسعه خطوط ناوگان مترو، اظهار داشت: با فرض این كه از نظر بودجه تامین بودیم اما باور و اعتقادمان همواره این بوده كه به اتكای مدیریت جهادی و سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی، هزینه ها را بایستی كاهش و پروژه ها را پیش ببریم؛ گواه ما برای اثبات این مسئله، كاهش تا یك سوم هزینه تمام شده در ساخت هر كیلومتر مترو تهران است كه در سطح دارندگان این صنعت در دنیا، در ردیف اول قرار داریم.

درویشی، بودجه را اولین محدودیت بسیاری از پروژه‌های كوچك و بزرگ دانست و با طرح این پرسش كه به راستی دلیل انجام بموقع پروژه های مترو به رغم حجم گسترده فعالیت و جبهه های كاری متعدد چیست؟ اظهار داشت: قطعاً رابطه مستقیمی میان بررسی و پرداخت بموقع صورتحساب پیمانكاران و مشاورین با فعالیت منظم، غیرمنقطع و باانگیزه آنان وجود دارد كه جز از سیستم مدیریتی متكی بر انضباط مالی و دانش محور امكان پذیر نیست.

مدیرعامل شركت مترو تهران و حومه تاكید كرد: در هیچ مجموعه ای و حتی با حجم فعالیت به مراتب كمتر از صنعت مترو تهران سراغ نداریم كه پول پیمانكاران به روز پرداخت شود و این موضوع را خود پیمانكاران فعال در مترو تهران اقرار دارند.

درویشی با اشاره به كارنامه موفق این شركت در كسب نمره بالای ارزیابی عملكرد مالی خود از سوی مراجع قانونی، رهنمودهای لازم را به مجموعه مدیران و كاركنان این شركت در حوزه مالی در جهت بهبود بیش از پیش فرایندها ارائه كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.