| کد خبر: 4051 |

در گفتگو با تین نیوز

◄ تاریخ دقیق افتتاح نیمه جنوبی خط ۳ مترو اعلام شد

تین نیوز | مدیرکل روابط عمومی مترو از افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران در دوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

علی اکبر روح نواز در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: آیین افتتاح و بهره‌برداری رسمی از نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران روز سه شنبه دوم اردیبهشت سال 93 با حضور شهردار تهران در ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

گفتنی است نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران به طول 12 کیلومتر بوده و قرار است پنج ایستگاه آزادگان، جوادیه، قلعه‌مرغی، راه‌آهن و منیریه به بهره برداری برسند و 3 ایستگاه باقیمانده به تدریج پس از تکمیل شدن به بهره‌برداری برسند.

پیش از این خط میانی خط 3 مترو تهران حد فاصل چهارراه ولیعصر (عج) تا خیابان شهید بهشتی به طول 7 کیلومتر در آذر سال 91 به بهره‌برداری رسیده بود.

طی ماه های گذشته مشکلات جانبی، مانع به بهره‌برداری رسیدن این خط شده بود؛ به گونه ای که سیدجعفر تشکری هاشمی، در حاشیه مراسم افتتاح سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که اسفندماه گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد، درباره علت تأخیر در افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو گفت: تنها مشکل پیش رو در بهره‌برداری از نیمه جنوبی خط 3 مترو، نرسیدن به موقع پله برقی و عدم نصب آنها در ایستگاه‌هاست. 

اکنون بهره برداری رسمی از 12 کیلومتر بخش جنوبی خط 3 مترو را در شرایط فعلی، با همه موانع موجود در این مسیر، می توان نقطه عطفی در فعالیت‌های این شرکت در زمینه خدمت‌رسانی به مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر دانست؛ افتتاح این مسیر، به معنای به بار نشستن ثمره زحمات و تلاش فراوان مسئولان، کارکنان و به ویژه کارگران مترو و شهرداری تهران خواهد بود.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    واقعا پر روئید. با این همه تاخیر و شاید و باید ها بعداز مدتها که بالاخره ۱۲کیلومتر را می خواهید افتتاح کنید راجع به قشرآسیب پذیر و به بار نشستن ثمره زحمات و از این قبیل حرفها بسیار زیادی و وقاحت و دهان کجی به مردم است. اگر من رئیس جمهور بودم دستور می دادم تا شهردار تهران و مدیرعامل و تمام معاونین و مدیران ارشد و مسئولین مترو را ۳ماه جریمه نقدی حقوقی و رد پاداشهای دریافتی و اردوگاه کار اجباری

  • علیرضا حشمتی 0 0

    اول اینکه درباره قسمت میانی عوامفریبی نکنید. اون افتتاح به درد عمه گرامیشون میخوره. هیچ کجای دنیا بازکردن نمایشی ایستگاه مبدا تا مقصد فعال در ۲خط دیگه رو اونهم برای ۲ساعت در روز اسمشو نمیذارن افتتاح نیمه جنوبی و میانی هم ارزشش فقط به ایستگاههای میدان ولیعصر میدان فاطمی دانشگاه امام علی(بسیار مهم بخاطر تقاطع با خط۲) و میدان راه آهنه که تو این افتتاح عوامفریبانه و نمایشی فقط میدان راه آهنش موجوده. یعنی۲۵%

  • 0 0

    باور نمیکنم. ایستگاه بهشتی تا ولیعصر افتتاح شده ولی کو حمل مسافر

  • w. l 0 0

    با سلام. ضمن تشکر از دستندرکاران وکارگران محترم. حالاشد. دیگه انتقاد نمیکنم. افرین با مردم کنار بیائید مردم با شما کنار میاند.

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    طی سال گذشته، دائما خبر بازگشایی نیمه جنوبی خط ۳ مترو منتشر می شد و هر ماه وعده ماه بعدی داده می شد. البته بالاخره این خط هم افتتاح می شود. اما آنچه ناراحت کننده است، این است که در توسعه معابر بزرگراهی، کارها با سرعت هرچه تمامتر انجام می شود و نمونه اون رو می توان در ساخت بزرگراه امام علی و تونل نیایش و پل صدر دید. البته در آن پروژه ها هم روند اجرایی از برنامه ریزی عقبتر بوده اما کندی توسعه حمل و نقل عمومی همیشه بسیار بیشتر از کندی توسعه معابر بزرگراهی است. این بدان معنی است که حمل و نقل عمومی هنوز آن طور که باید از جایگاه و اولویت نزد مسئولان و تصمیمگیران شهرداری برخوردار نیست. قبل از عید بود که خبری منتشر که ساخت تونل حکیم که امتداد این بزرگراه در زیر دریاچه چیتگر است در مراحل پایانی خودش قرار دارد!!!! یعنی در همان زمانی که هرماه افتاح نیمه جنوبی خط ۳ مترو به ماه قبل موکول می شده است، منابع مالی شهرداری در جای دیگری به کندن زمین برای توسعه معابر خودرویی می پرداختند!!! و این خیلی ناراحت کننده است

  • 0 0

    علیرضا حشمتی عزیز، فکر کنم ایستگاه امام علی حذف شده

  • وحید یگانه 0 0

    از مسوولان مترو می‌خواهم صادقانه به مردم بگویند آیا این افتتاح هم مثل افتتاح بخش میانی خط ۳ نمایشی و فرمایشی است یا واقعی. آذر ۹۱ یعنی ۱۶ ماه قبل این بخش با کلی تبلیغات و سروصدا(به آرشیو تین نیوز مراجعه کنید) به اصطلاح افتتاح شد! ظرف این ۱۶ ماه هنوز سه ساعت در روز کار می‌کند! فقط یک قطار آن هم روی یک خط در این مسیر تردد می‌کند! و آن هم هر ۲۵ دقیقه یک بار!! هنوز یادمان نرفته در زمان مدیریت قبلی مترو هر بخش مترو که افتتاح می‌شد، حداکثر یکی دو ماه به صورت نافص کار می‌کرد و پس از آن در تمام طول روز و با سرفاصله کم به سرویس دهی می‌پرداخت. با کمال تاسف اخبار رسیده حاکی است بخش جنوبی خط ۳ هم با حداقل تجهیزات و ایمنی بسیار کم در حال افتتاح است. سیستم‌های تامین و توزیع برق خط ۳ هنوز به صورت کامل نصب نشده‌اند، سیستم کنترل و سیکنالینگ خط هنوز نصب نشده، ایستگاه‌ها پله برقی ندارند و ده‌ها نقص ریز و درشت دیگر. جناب آقای قالیباف، باور کنید معنای مدیریت جهادی افتتاح ناقص پروژه‌ها و به خطر انداختن ایمنی مردم نیست.