| کد خبر: 249230 |

◄ ریل‌ گذارى مسیر برگشت خط مترو تهران - پرند

حدود چهار کیلومتر از مسیر برگشت خط مترو فرودگاه امام خمینى (ره) تا شهر پرند ریل‌ گذارى شده است.

تین نیوز

حدود چهار کیلومتر از مسیر برگشت خط مترو فرودگاه امام خمینى (ره) تا شهر پرند ریل گذارى شده است و این امر یعنى در صورت تامین به موقع منابع مالى، پروژه مذکور به صورت خطوط رفت و برگشتى افتتاح خواهد شد.

به گزارش تین نیوز از وابط عمومى و امور بین الملل شرکت راه آهن شهرى تهران و حومه (مترو)،  سید قوام الدین حسینى مجرى خط مترو فرودگاه امام خمینى (ره) و شهر جدید پرند با بیان این مطلب، افزود: گرچه روند تامین منابع مالى در پروژه خط مترو تهران - پرند طبق توافقات صورت گرفته در اسفند ماه سال گذشته پیش نرفت و عملا حتى در بحث واگذارى اراضى مورد نظر در شهر پرند براى تزریق بودجه غیرنقد پروژه نیز تاخیراتى صورت گرفت اما با این حال حتى یک روز در سال جارى این طرح تعطیل نبود و با هر امکاناتى که در اختیار داشتیم، آن را پیش بردیم.

حسینى در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده اخیر افزود: در حال حاضر عملیات نازک کارى ایستگاه، مراحل پایانى خود را پشت سر مى گذارد و ورودى نزدیک به بلوار شهید باهنر نیز در حال آماده سازى است. پس از ریل گذارى کامل مسیر رفت این خط و تست حرکت قطار، اینک طول ریل گذارى مسیر برگشت هم به حدود 4 کیلومتر رسیده است.

او عنوان کرد: تهیه ریل براى مسیر برگشت براى نخستین بار با بهره مندى از ریل هاى تولید داخل کشور صورت گرفته و بزودى این بخش از ریل ها وارد کارگاه پروژه مى شود تا روسازى مسیر برگشت سرعت گیرد. ضمن آنکه سفارش گذارى براى تامین بخشى از تجهیزات ویژه این خط نیز انجام و قراردادها منعقد گردیده تا طى ماه هاى آینده، ادوات ساخته شده به محل پروژه حمل شود و ان شاءا... در روز آغاز بهره بردارى از پروژه، خط مذکور به صورت رفت و برگشتى افتتاح گردد.

مجرى خط مترو تهران - پرند با بیان آنکه این پروژه بدون در نظر گرفتن احداث پایانه و تامین ناوگان و براى اولویت نخست بهره بردارى به حدود 960 میلیارد تومان پول و یا منابع مالى غیرنقد نیاز دارد، گفت: در قضیه واگذارى اراضى مورد توافق براى تامین منابع غیرنقد پروژه، کارها به تدریج در حال انجام بوده و پیش بینى مى کنیم با ارائه صورت وضعیت هاى جدید پیمانکاران، بخش دیگرى از زمین هاى در نظر گرفته توسط شرکت عمران شهر جدید پرند تحویل و واگذار شود؛ در این صورت مى توان به سرعت گرفتن عملیات اجرایى طرح طى روزها و هفته هاى آینده امیدوار باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.