| کد خبر: 249138 |

◄ راه‌ اندازى آخرین سامانه تامین نیروى برق ایستگاه‌ هاى خط 3 مترو تهران

آخرین سامانه تامین نیروى برق ایستگاه‌ هاى خط 3 (موسوم به LPS) در ایستگاه میرزاى شیرازى تکمیل و راه‌اندازى شد.

تین نیوز

در ادامه پیگیرى هاى صورت گرفته مبنى بر رفع نواقص خط 3 مترو تهران که از شهریور ماه امسال سرعت بیشترى به خود گرفته است، پنجاهمین و به تعبیرى آخرین سامانه تامین نیروى برق ایستگاه هاى خط 3 (موسوم به LPS) در ایستگاه میرزاى شیرازى تکمیل و راه اندازى شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومى و امور بین الملل شرکت راه آهن شهرى تهران وحومه (مترو) آزاد اکبرى مجرى خط 3 مترو تهران با اعلام خبر بهره بردارى از پست برق دوم ایستگاه میرزاى شیرازى گفت: سیستم هاى ال پى اس، سامانه هاى تامین نیروى برق ایستگاه ها هستند که قواى محرکه بخش هاى مختلف هر ایستگاه از قبیل هواسازها، هواکش ها، سیستم هاى مخابراتى و سیگنالینگ، پله برقى و آسانسورها از طریق آنها تامین مى شود. البته براى جلوگیرى از اتفاقات احتمالى و ایمنى هرچه بیشتر فرآیند بهره بردارى، هر ایستگاه باید از 2 سامانه ال پى اس برخوردار باشد که خوشبختانه دومین سامانه مذکور در ایستگاه میرزاى شیرازى به بهره بردارى رسید.

مجرى خط 3 مترو تهران در ادامه به هزینه تامین، نصب و راه اندازى هر سامانه تامین برق ایستگاه ها اشاره کرد و افزود: معمولاً هزینه سامانه هاى اینچنینى که شامل تابلوها، تابلوهاى برق، ترانس ها و ... مى شود، مبلغى در حدود 20 میلیارد تومان است که البته اکثر قطعات آن توسط متخصصان و شرکت هاى داخلى تولید، تست و راه اندازى مى شود.

گفتنى است ازشهریور ماه سال جارى تا به امروز، 2 هواکش میان تونلى، یک هواساز و یک پست برق در ایستگاه هاى مختلف خط 3 به بهره بردارى رسیده و آخرین سامانه تامین نیروى برق این خط نیز با راه اندازى سیستم ال پى اس ایستگاه میرزاى شیرازى، تحویل دستگاه بهره بردار شده است تا رفع نواقص خط 3 یک گام دیگر به خط پایان نزدیک شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.