| کد خبر: 247168 |

اتفاقات مهم برای ۴ خط شبکه مترو تهران در نیمه دوم سال جاری

با تقویت روند تامین منابع مالی و تزریق پول اوراق مشارکت، اتفاقات خوبی به لحاظ تکمیل نواقص خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ در نیمه دوم سال جاری رخ خواهد داد.

تین نیوز

با تقویت روند تامین منابع مالی و تزریق پول اوراق مشارکت، اتفاقات خوبی به لحاظ تکمیل نواقص خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ در نیمه دوم سال جاری رخ خواهد داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس مسعود درستی مدیر عامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: به موجب پیگیری های صورت گرفته و همکاری قابل تقدیر بانک شهر، این هفته بخش نخست پول اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ که مربوط به توسعه و رفع نواقص خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ می شود، آزاد شده و به پروژه های متعدد این خطوط تزریق می شود. در واقع موارد مصرف این وجوه شامل تکمیل و راه اندازی ایستگاه پروانه در بخش توسعه غربی خط ۴، ادامه عملیات اجرایی پایانه آزادگان و رفع نواقص تجهیزاتی خط ۳ و در نهایت ساخت ایستگاه های باقی مانده خطوط ۶ و ۷  می باشد.

درستی در ادامه افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری و به مرور زمان، کل پول اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ شرکت مترو تهران که مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان است، به شکل تدریجی آزاد شود تا در اختیار پروژه های نیمه تمام قرار گیرد. در این میان جا دارد از همکاری دلسوزانه و مشفقانه بانک شهر به عنوان بانک عامل عرضه و فروش اوراق مشارکت سال 1400 برای توسعه شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت تشکر کرد که با کمترین اتلاف وقت و البته حسن نیت، اوراق مذکور را منتشر و آماده تحویل به شهرداری تهران کرده است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران در پایان ضمن قدردانی از دولت بابت صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت جهت رفع مشکلات مالی پروژه های توسعه ای و زیرساختی شهرهای بزرگ، خواستار تجدید نظر متولیان امر در میزان تخصیص این اوراق برای کلانشهرها در سال های آتی شد و گفت: به طور متوسط، هزینه برخی خدمات و کالاهای پرمصرف در صنعت ساخت مترو از سال ۱۳۹۵ تا کنون حدود ۷ برابر شده است؛ در چنین شرایطی بالطبع اگر مثلاً سال 1394 مبلغ اوراق مشارکت توسعه خطوط مترو تهران یکهزار میلیارد تومان بوده است، امسال باید با یک نسبت منطقی تر در مقایسه با تورم سالانه، مبلغ بیشتری از اوراق مشارکت توسعه حمل و نقل عمومی به کلانشهرها اختصاص می یافت تا بتوان با وجوه متناسب با هزینه های هنگفت امروزی، کارها را با سرعت بیشتری پیش برد و شتاب توسعه و تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی را حفظ کرد.                     

 گفتنی است از کل مبلغ اوراق مشارکت توسعه شبکه مترو پایتخت در سال ۱۴۰۰ که یکهزار و پانصد میلیارد تومان می باشد، مجوز هزینه کرد به صورت ۱۰ درصد برای خط ۳، ۱۰ درصد برای خط ۴، ۴۰ درصد برای خط ۶ و ۴۰ درصد برای خط ۷ صادر شده است و پیش بینی می شود این هفته ۵۰۰ میلیارد تومان از کل وجوه اوراق منتشر شده، آزاد شود.

اوراق مشارکت مترو

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.