| کد خبر: 245467 |

مترو به کمالشهر می‌رسد؟

احداث ایستگاه مترو برای تردد شهروندان کمالشهری یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان این شهر ۲۰۰ هزار نفری بوده که تاکنون اقدامی برای عملیاتی شدن آن انجام نشده است.

تین نیوز

احداث ایستگاه مترو برای تردد شهروندان کمالشهری یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان این شهر ۲۰۰ هزار نفری بوده که تاکنون اقدامی برای عملیاتی شدن آن انجام نشده است.

به گزارش تین نیوز، غول چراغ جادوی فرار از ترافیک این روزهای کشور، احداث مترو و راه‌اندازی ایستگاه در مسیرهای پرتردد هر شهر و منطقه است. قطارشهری برخلاف اتوبوس یا تراموا، گونه‌ای از سامانه ریلی برقی است که در مسیرهای ویژه‌اش کار می‌کند و عابران پیاده یا هیچ وسیله نقلیه دیگری به این مسیر دسترسی ندارند، لذا شرایط برای تردد شهروندان به دور از حواشی شهر، شلوغی خیابان‌ها و ترافیک و آلودگی هوا به وسیله مترو فراهم می‌شود.

دیر زمانی است که شهروندان کمالشهر خواستار احداث ایستگاه مترو در این منطقه هستند که لازمه آن جانمایی صحیح ایستگاه نسبت به حجم تقاضای فنی است. مسافت زیاد این شهر کوچک با مرکز، وجود شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های مستقر در این شهر و وجود آرامستان بهشت سکینه، موجب شده تا تردد برای شهروندان زیر سایه ترافیک شدید دشوار باشد؛ از این رو مطالبه احداث ایستگاه مترو امروزه بیش از هر زمان دیگری از سوی شهروندان مطرح می‌شود.

لازم است مسئولان دست به دست هم بدهند تا با توجه به حجم ورود مهاجران به استان البرز، ایستگاه متروی کمالشهر هرچه سریع‌تر احداث شود.

احداث ایستگاه مترو در کمالشهر فرامنطقه‌ای است

امیر بهمنی شهردار کمالشهر، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: پیش‌تر مقرر شده بود ایستگاه متروی خوارزمی احداث شود که به واسطه مسائل فنی لغو شد.

وی ادامه می‌دهد: در جلسه شورای ترافیک البرز مصوب شد که ایستگاه مترو در ضلع شمالی کمالشهر، حدفاصل شهرک بهارستان و آرامستان بهشت سکینه استقرار یابد.

بهمنی خاطرنشان می‌کند: اولویت شهر دویست هزار نفری کمالشهر، شهرک بهارستان و آرامستان بهشت سکینه برای راه‌اندازی ایستگاه مترو بیشتر از دانشگاه خوارزمی کرج خواهد بود.

این مدیر شهری اظهار می‌کند: اعتبارات البرز محدود بوده و ایستگاه مترو در کمالشهر فرامنطقه‌ای است، تقاضای سفر از کرج، هشتگرد و تهران وجود دارد و باید اعتبار ملی پای کار بیاید.

شهرک صنعتی بهارستان با نبود پارکینگ مواجه است

رضا گل‌محمدی مدیرعامل شهرک بهارستان البرز در این خصوص به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: زمانی که راه‌اندازی خط مترو هشتگرد_تهران مطرح شد ایستگاه کمالشهر پیش‌بینی شده بود.

وی تصریح می‌کند: آمار مراجعان به کمالشهر و شهرک صنعتی بهارستان و ترافیک بالای محور بهشت سکینه کرج نیاز به ایجاد ایستگاه مترو در این شهر را دو چندان کرده است.

مدیرعامل شهرک بهارستان البرز ادامه می‌دهد: ۱۰ هزار نفر در مجموعه بهارستان مشغول به کار بوده و با تحقق طرح توسعه به ۱۸ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند، این افراد عموماً با مترو می‌توانند تردد کنند.

گل‌محمدی معتقد است: درحال‌حاضر شهرک صنعتی بهارستان با معضل نبود پارکینگ مواجه است و با حاشیه‌نشینی در کمالشهر ۲۰۰ هزار نفری ایجاد ایستگاه مترو ضرورت دارد.

شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به تعهدات خود عمل نکرده است

در این میان نباید به کمبود بودجه و اعتبار، معضل همیشگی پروژه‌های عمرانی و شهری غافل شد، بنا به پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، شهرداری‌های کرج و کمالشهر و شهرک بهارستان ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مطالعه طرح ایجاد ایستگاه متروی کمالشهر را می‌پردازند، اما برای ایجاد ایستگاه باید از اعتبار ملی بهره برد.

ابوالفضل فانی مدیرکل فنی عمرانی استانداری البرز در این خصوص به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهور به البرز مبنی بر ارتقای کمالشهر به شهرستان، افزایش جمعیت را خواهیم داشت.

وی ادامه می‌دهد: استانداری البرز به واسطه توسعه شهرک صنعتی بهارستان و وجود آرامستان بهشت سکینه با راه‌اندازی ایستگاه مترو موافق بوده و باید برای تأمین اعتبار تدبیر شود.

این مقام مسئول اظهار می‌کند: شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تعهداتی را برای راه‌اندازی ایستگاه مترو کمالشهر بر عهده داشت اما تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

گفتنی است حجم اعتبارات و گستردگی فعالیت شرکت عمران شهر جدید هشتگرد «مهستان»، بنا بر میزان ظرفیت این مجموعه و حیطه وظایف آن می‌تواند نور امیدی برای پرداخت بخشی از این هزینه‌ها باشد.

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و آسارا نیز در این خصوص اظهار نظر کرده و گفته است: با توجه به مهاجرت ۱۴۰ هزار نفر در سال به البرز، برای توسعه استان باید به این افزایش جمعیت توجه داشت.

عباسی گفته است: با کم‌کاری سال‌های گذشته در زمینه ساخت مسکن، شاهد مهاجرت مردم از پایین شهر تهران به کرج و از کرج به مناطق حاشیه‌نشین هستیم.

این نماینده مجلس تصریح کرده بود: امروز باید برای پنج سال آینده شهروندان کمالشهر تصمیم گرفت، باید برای مردمی که از حداقل‌ها هم برخوردار نیستند امکانات زیرساختی لازم را فراهم کرد.

وی عنوان کرده بود: مترو ارزان‌ترین راه تردد شهروندان است و باید به آن دسترسی داشته باشند، شاغلان شهرک صنعتی بهارستان هم نمی‌توانند نیمی از حقوق خود را صرف کرایه کنند.

باید از ظرفیت‌های استانی برای راه‌اندازی ایستگاه متروی کمالشهر استفاده کنیم

عباسی تاکید می‌کند: نباید امروز از تردد مردم به آرامستان بهشت سکینه کرج و دیدار با اهل قبور که ترافیک زیادی را طی روزهای پایان هفته در کمالشهر به وجود می‌آورد غافل شد.

به گفته این مقام مسئول با راه‌اندازی ایستگاه کمالشهر، شهروندان برای عبور و مرور به مترو روی می‌آورند، نباید این مهم را به تأخیر انداخت و باید با اهتمام ویژه‌ای در حداقل زمان عملیاتی کرد.

نماینده مردم کرج با تاکید بر اهمیت اجرای این پروژه در راستای سهولت تردد شهروندان، ادامه می‌دهد: مطالبه اصلی مردم کمالشهر، کارگران شهرک صنعتی بهارستان و آرامستان ما را به این نتیجه می‌رساند که همه باید برای تحقق خواسته مردم پای کار بیایم.

وی ضمن تشریح پروژه‌های عمرانی بزرگ کلانشهر کرج، تصریح می‌کند: باید از ظرفیت‌های استانی برای راه‌اندازی ایستگاه متروی کمالشهر استفاده و در ادامه اعتبارات ملی را به آن تزریق کرد تا شاهد افتتاح پروژه در زمان کوتاه‌تری باشیم.

نماینده مردم فردیس، کرج و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: شهرداری کمالشهر برای تحویل زمین ایستگاه مترو اعلام آمادگی کرده و قرار شد شرکت بهره‌برداری مترو امکان‌سنجی اعتباری پروژه را ارزیابی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عارفه کریمی 0 0

    سلام و عرض ادب و احترام
    به نظر من ایستگاه مترو که نزدیک آرامستان باشه لازم و واجب هست تقریباً در کل هفته اونجا شلوغ میشه واگر مترو یا حتی اتوبوس هم باشه حجم زیادی از ماشین شخصی ها کم میشه
    ممنون ازکسانی که زحمت می‌کشند