| کد خبر: 244213 |

◄ ساخت ۱۵۵ واگن مترو برای تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:با توجه به قراردادی که با شرکت مپنا داشته ایم ساخت ۱۵۵ دستگاه واگن توسط صنعت واگن سازی مپنا صورت میگیرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:با توجه به قراردادی که با شرکت مپنا داشته ایم ساخت ۱۵۵ دستگاه واگن توسط صنعت واگن سازی مپنا صورت میگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ساخت یک خط کامل مترو توسط بخش خصوصی، بیان کرد: تفاهم‌نامه اولیه‌ای بین شهرداری تهران و شرکت مپنا مبادله شده است محورهای مختلفی نظیر برقی‌سازی ناوگان، ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، احداث یک خط کامل مترو و … در این تفاهم‌نامه گنجانده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مهم‌ترین محور این تفاهم‌نامه، ساخت یک خط کامل مترو به همراه تجهیزات از میان چهار خط باقی مانده است، افزود: شرکت مپنا در حال تصمیم‌گیری برای انتخاب است تا ببیند ساخت کدام یکی از خطوط باقی مانده (خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱) با توجه به شرایط‌شان مناسب‌تر است.

شفیعی در ادامه تأکید کرد که طبق این تفاهم‌نامه، ساخت خط مترو به همراه تأمین تجهیزات و ناوگان (قطار) برعهده شرکت مپنا خواهد بود.

وی ضمن اشاره به راه اندازی صنعت واگن سازی در این شرکت، گفت: در حال حاضر شرکت مپنا، شرکت واگن پارس را خریداری کرده است و خودشان برای تأمین و تولید قطارهای خط موردنظر، اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه یک پروژه دیگر در حال پیگیری از شرکت مپنا است، افزود: غیر از بهره برداری از یک خط کامل مترو، این شرکت پیشنهاد داده تا برای تولید ۱۵۵ دستگاه واگن مترو از طریق فاینانس اقدام کند؛ یعنی تولید این ۱۵۵ دستگاه واگن توسط صنعت واگن سازی خودشان انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.