| کد خبر: 242947 |

◄ ۶.۵ کیلومتر از قطار شهری اهواز، ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

رئیس شورای شهر اهواز گفت: برای راه‌اندازی تنها ۶ و نیم کیلومتر از مجموع قطار شهری اهواز، بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تین نیوز

سیاوش محمودی در پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی اهواز که (۲۱ اردیبهشت‌ماه) که با حضور مدیرکل راه‌آهن جنوب  در سالن جلسات شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی این شورا، عمل به وظایف، ورود به مسائل مختلف شهر و خدمت رسانی است.

به گزارش تین نیوز، وی با تاکید بر تعامل بین شهرداری و دستگاه های مختلف به منظور حل مشکلات شهر، افزود: از قدیم الایام مساله راه آهن یکی از موضوعات جدی اهواز بوده است؛ بالغ بر ۳۲ کیلومتر خط راه آهن در اهواز داریم که ظرفیتی برای شهر است.

محمودی با اشاره به وضعیت پروژه قطار شهری اهواز بیان کرد: برای راه‌اندازی تنها ۶ و نیم کیلومتر از مجموع قطار شهری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما ۳۰ کیلومتر ریل در اهواز وجود دارد.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی ریل باس با مشارکت راه آهن جنوب و شهرداری اهواز در دوره قبل کار خوبی بود که متاسفانه به دلایلی متوقف شد و کار به سرانجام نرسید.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: یکی از دستورکارهای این جلسه پیگیری موضوعات مطرح شده از جمله ریل باس است که می‌توان کارگروهی برای پیگیری این کارها تشکیل داد و اگر بشود اراضی که در حریم راه آهن قرار دارند را آزاد و برای حل مشکلات ترافیکی شهر استفاده کرد، کار خوبی خواهد بود. 

سید ناصر مهداوی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: بسیاری از پل‌های اهواز در پی احداث و وجود خط راه آهن در اهواز، احداث شده‌اند و اکنون سازه بسیاری از این پل‌ها مانند پل راهنمایی فرسوده شده است؛ عمر این پل بسیار طولانی شده است و اکنون وضعیت خطرناکی دارد.

وی افزود: در سازمان راه آهن بخشی برای نگهداری و مراقبت از پل‌ها وجود دارد. معاونت فنی و عمرانی شهرداری نیز قسمتی برای انجام  این کار دارد اما به نظر می‌رسد که هر دو سازمان کار شایسته‌ای در خصوص نگهداری و مراقبت از پل‌ها انجام نداده‌اند.

مهدوای بیان کرد: حریم راه آهن از هر طرف ۱۷ متر است و پس از آن تا ۳۰ متر خط تاسیسات دارد و ساخت و ساز در این ۴۷ متر ممنوع است اما در اهواز در برخی از این نقاط در فواصل نزدیک‌تر و با تجاوز به این مساحت، ساخت و ساز انجام شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به عدم وجود یا از بین رفتن دیوار حائل در حریم راه آهن گفت: پیشنهاد می‌شود در دو طرف این محدوده دیوارهای حائل احداث شوند و باید این فضا نیز ایمن‌سازی و زیباسازی شود.

وی بیان کرد: همسطح‌سازی و اجرای خط ارتباطی در دو طرف شهر بین سپنتا و پردیس لازم است. مثلثی‌های زیر پل تختی نیز بعضا ترافیک شدیدی ایجاد کرده است. با توجه به پرترافیک بودن این نقطه، در صورت امکان جابه‌جایی ریل در جای دیگر شهر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.