| کد خبر: 238649 |

افزایش حوادث مترو با عدم تامین منابع مالی مترو

اگر دولت به تعهدات قانونی خود در پرداخت سهم منابع مالی مترو نپردازد، در آینده نه چندان دور احتمال بروز حوادث ناگوار در مترو وجود دارد.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: اگر دولت به تعهدات قانونی خود در پرداخت سهم منابع مالی مترو نپردازد، در آینده نه چندان دور احتمال بروز حوادث ناگوار در مترو وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر شربیانی در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بعد از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: سوال من از مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران این است که اعلام کند متروی تهران به چه تعداد واگن نیاز دارد و تعداد واگن های تعمیر نشده و یا خارج از رده خدمات رسانی چقدر است؟

وی افزود: با توجه به تاکیدی که بر تامین منابع مورد نیاز مترو شد سوال دوم من از آقای شایسته اصل این است که سهم دولت و شهرداری در قیمت تمام شده بلیت مترو چقدر است و آیا این شیوه قیمت گذاری عادلانه است، یا خیر؟ با توجه به اینکه عمده مسافران مترو اقشار کم درآمد هستند، آیا یارانه ای که دولت به عنوان سهم خود در قیمت تمام شده بلیت مترو می پردازد، عادلانه است یا خیر؟

عضو شورای شهر تهران با طرح سومین سوال خود مبنی بر اینکه ساختار مناسب برای اداره مترو چیست؟ گفت: با توجه به اینکه بیشتر از دو دهه از ساختار مدیریتی مترو می گذرد، با توجه به بروز چنین حوادثی راهکار مناسب برای ساختار مترو چه می تواند باشد؟ ساختار کمیسیون سوانح چگونه است و اعضای شورای شهر تهران و یا متخصصان در این کمیسیون چه جایگاهی دارند و آیا لازم است تا نهاد سومی کار نظارت بر این کمیسیون را انجام دهد؟

شربیانی تاکید کرد: اگر در حوزه تامین منابع مالی مترو اتفاق خاصی رخ ندهد، چنین اتفاقات و حوادثی در این بخش بیشتر روی می دهد. از دولت می خواهیم تا پرداخت سهم قانونی خود را در حوزه مترو جدی بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.