| کد خبر: 227334 |

متروی کرج اوایل سال آینده افتتاح می شود

عضو شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که با اهتمام دولت تدبیر و امید و مدیریت شهری کرج ، اعتبار مورد نیاز قطعه نخست خط ۲ متروی این کلانشهر تامین شده و فروردین ماه سال آینده بهره برداری می شود.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که با اهتمام دولت تدبیر و امید و مدیریت شهری کرج ، اعتبار مورد نیاز قطعه نخست خط ۲ متروی این کلانشهر تامین شده و فروردین ماه سال آینده بهره برداری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدحسین خلیلی اردکانی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶.۵ کیلومتر بین گلشهر تا چهار راه طالقانی کرج ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش ها بر تکمیل آن متمرکز شده است.

وی بیان داشت: پس از تکمیل قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج ، بلافاصله تجهیز قطعه دوم قطار شهری این کلانشهر آغاز می شود.

رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج  گفت :  کلنگ پروژه  خط ۲ قطار شهری کرج از سال ۱۳۸۵ به زمین زده شده و در طول ۱۴ سال اخیر  به دلایل مختلف پیشرفتی نکرده است.

خلیلی اردکانی افزود: این پروژه از دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته به طوریکه اکنون مردم در آستانه بهره مندی از مزایای آن هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به برگزاری مستمر کارگروه فنی قطار شهری کرج یادآور شد: متروی کرج یکی از دغدغه‌های مهم شورای پنجم است که فاز نخست قطار شهری (ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی) ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از ۱۳ درصد باقی مانده نیز هفت درصد مربوط به خرید تجهیزات است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال این کار تمام و خط اول راه اندازی می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج با بیان اینکه مهم‌ترین تجهیزات مترو خریداری شده است، گفت: اعتبار راه اندازی قطار شهری کرج به صورت مشارکتی توسط شهرداری و دولت تأمین شده است و میزان پیشرفت این ۲ ایستگاه بیش از ۹۰ درصد است که البته برخی حوادث پیش‌بینی‌نشده باعث کند شدن روند پیشرفت پروژه شد.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر بین کمالشهر در غرب کرج و شهرستان شهریار استان تهران طراحی و اجرایی شده است.

تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط بین دانشگاه خوارزمی در غرب کرج و میدان شهید سلطانی در جنوبی شرقی کرج حفاری شده است.

قطعه دوم این خط بین چهار راه طالقانی و میدان شهید سلطانی قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.