| کد خبر: 224149 |

خطوط حومه‌ای مترو تهران چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟

مدیرعامل شرکت مترو تهران توضیحاتی درباره راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید مترو در پایتخت و ایجاد خطوط حومه‌ای تهران ارائه داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران توضیحاتی درباره راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید مترو در پایتخت و ایجاد خطوط حومه‌ای تهران ارائه داد.

به گزارش تین نیوز، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره سرانجام راه اندازی خطوط حومه‌ای تهران اظهار داشت: با توجه به ضرورت یکپارچگی عملکرد شبکه ریلی پایتخت و سکونت‌های اطراف آن مقرر شده است که وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی شهرداری تهران نسبت به ارتقاء و تکمیل خطوط حومه‌ای تا افق سال 1420 اقدام کند.

وی افزود: 4 مسیر برای خطوط حومه‌ای تهران در نظر گرفته شده که مسیر اول مسیر دو خطه در حریم راه‌آهن ـ تبریز است از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا هشتگرد با انشعاب شهرقدس تا مارلیک ادامه می‌یابد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد:‌مسیر دو خطه در حریم راه‌آهن تهران ـ اهواز از ایستگاه‌های مرکزی راه‌آهن تهران تا پرند با انشعاب رباط کریم تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی مسیر دوم خطوط حومه‌ای در نظر گرفته شده است.

امام خاطرنشان کرد: مسیر سوم خطوط حومه‌ای در واقع مسیر دو خطه در حریم راه‌آهن تهران ـ‌ مشهد است که از ایستگاه‌های مرکزی راه‌آهن تهران تا پیشوا آغاز شده و با انشعاب به ایستگاه بهرام و پاکدشت می‌رسد.

وی گفت: مسیر چهارم خطوط حومه‌ای مسیر دو خطه از ترمینال شرق تا رودهن است، البته امتداد خط یک حدفاصل ایستگاه شاهد ـ باقرشهر تا ایستگاه پرند به طول تقریبی 50 کیلومتر و امتداد خط سه حدفاصل ایستگاه آزادگان تا ایستگاه میدان قائم اسلامشهر به طول 15 کیلومتر و خط پنج حدفاصل ایستگاه صادقیه تا هشتگرد همگی دارای عملکرد حومه‌ای هستند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار داشت: همچنین امیدواریم با تحقق پول اوراق مشارکت تا پایان امسال بتوانیم 10 ایستگاه‌ جدید مترو را در سطح پایتخت افتتاح کنیم و پس از آن نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم برای خطوط حومه‌ای صورت گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.