| کد خبر: 223865 |

تجهیزات خط ۶ مترو تهران کاملا ایرانی هستند

شهردار تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه مترو برج میلاد و امیرکبیر، گفت: در خط ۶ مترو، تجهیزات استفاده شده کاملاً ایرانی است.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه مترو برج میلاد و امیرکبیر، گفت: در خط ۶ مترو، تجهیزات استفاده شده کاملاً ایرانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، پیروز حناچی شهردار تهران صبح پنج شنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور، اظهارداشت: امروز با حضور رئیس جمهور دو ایستگاه خطوط ۶ و ۷ متروی تهران یعنی ایستگاه‌های امیرکبیر و برج میلاد افتتاح می‌شود و ان شاء الله تا پایان سال ۱۰ ایستگاه از ۱۲ ایستگاه مترویی که قول داده بودیم به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: خط ۶ یکی از خطوط اصلی است که به طول ۳۲ کیلومتر است که با تلاقی با ایستگاه‌های خط ۵ می‌تواند سفر با مترو را افزایش دهد.

شهردار تهران گفت: هر چند در شرایط تحریم هستیم و تحریم برای ما شرایط حادی به وجود آورده است اما در خط ۶ مترو در ایستگاه امیرکبیر تجهیزات استفاده شده کاملاً ایرانی است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها به طور عمومی با مشکل درآمد و هزینه مواجه هستند که البته بخشی از آن تابع مشکلات عمومی نظام مدیریت شهری است که این موضوع در شرایط کرونایی حادتر شده است.

شهردار تهران افزود: روزانه ۵ میلیون سفر را در شهر مدیریت می‌کنیم. در شرایط کرونایی متروی تهران در حالی ۵۲۰ هزار مسافر را جابه جا کرد که ظرفیتش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر بوده است. در بخش اتوبوسرانی هم که البته ۶۰ درصد آن توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، همین مشکل افزایش سفرها را داشته‌ایم.

حناچی تصریح کرد: در حوزه‌های دیگر هم شهرداری تهران در دوران کرونایی درگیر بوده است. مؤسسه بهشت زهرا (س) و مجموعه آتش نشانی تلاش‌های شبانه روزی را در این دوره داشته‌اند.

وی گفت: در دوره جدید مدیریت شهری تهران انضباط حداکثری شهر را در ساخت و سازها رعایت کرده‌ایم و قاطعانه می گویم پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی و یا پروانه دستی صادر نشده است.

حناچی گفت: ما در شرایط کرونایی با شهرهای دیگر کشورها ارتباط برقرار کرده‌ایم و ضمن انتقال تجربه، ظلمی را که تحریم‌ها در حق مردم ایران می‌کنند، هم بازگو کرده‌ایم.

شهردار تهران در پایان گفت: ایستگاه برج میلاد در عمق ۵۶ متری زمین و ایستگاه امیرکبیر پایین‌تر از میدان شهدا امروز به بهره برداری رسید و امیدواریم این تلاش‌ها مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.