نیازمند راهاندازی مترو در دشت ورامین هستیم
نماینده مردم شهرستانهای ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: تردد بیش از یک میلیون نفر جمعیت از شهروندان به شهر تهران با قطار حومهای به نحو شایسته انجام نمیشود و نیازمند راهاندازی مترو در دشت ورامین هستیم.
نماینده مردم شهرستانهای ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: تردد بیش از یک میلیون نفر جمعیت از شهروندان به شهر تهران با قطار حومهای به نحو شایسته انجام نمیشود و نیازمند راهاندازی مترو در دشت ورامین هستیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین نوشآبادی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی از دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی در خصوص راههای روستایی به خبرنگار ایسنا گفت: متأسفانه وضعیت آسفالت و روشنایی راههای روستایی ورامین، پیشوا و قرچک مناسب نیست.
وی ادامه داد: راههای مواصلاتی ورامین به پاکدشت (جاده کانال)، راه روستایی ریحان آباد و عبدل آباد، طارند، حبیب آباد، و آب باریک به چرمشهر مناسب نیست و از نظر روشنایی و وضعیت جادهای نامناسب است و این موضوع باعث گلایه بسیاری از اهالی روستائیان زحمتکش دشت ورامین را در بر دارد.
نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک افزود: کمربندی شمالی ورامین دارای بار ترافیکی بسیار زیاد بوده و نبود زیرگذر و روشنایی موجب تصادفات بسیار زیاد در این محور شده که بسیاری از شهروندان دشت ورامین جان خود را از دست داده است.
نوشآبادی در خصوص وضعیت نامناسب و بدون برنامه در انتقال مسافران توسط قطار حومه بیان کرد: بارها در خصوص افزایش قطار در مسیر تهران به پیشوا و تکمیل زیرگذرها و روگذرهای راهآهن در ورامین، قرچک و پیشوا جلساتی برگزار شده است و پروژههای عمرانی پیشرفت چشمگیری نداشته و به کندی پیش میرود و امیدواریم به زودی شاهد رفع مشکلات در مسیر قطار حومهای و برنامهریزی مناسب در انتقال مسافران باشیم.
وی در خصوص متروی ورامین اظهار کرد: طرح ساخت متروی ورامین سالها قبل به تصویب دولت رسید که متأسفانه این طرح به قطار حومهای تبدیل شد و باید اقدامات کارشناسی برای تبدیل به مترو انجام شود، تردد بیش از یک میلیون نفر جمعیت از شهروندان به شهر تهران با قطار حومهای به نحو شایسته انجام نمیشود و نیازمند راهاندازی مترو در دشت ورامین هستیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در مجلس هفتم ایجاد یک آزاد راه از پیشوا به سمت پاکدشت و شرق تهران را مطرح کردیم و حتی در سال ۸۴ بودجه آن نیز اختصاص پیدا کرد که متاسفانه پیگیری نشد.
نوشآبادی افزود: احداث این آزادراه میتواند بخش عظیمی از ترافیک شرق تهران، پاکدشت، قرچک و ورامین را کم کند ، همچنین دسترسی هموطنان از مسیر آزادراه حرم به حرم و جاده چرمشهر را بهتر کند.
وی در خصوص طرح آزادراه کاشان به چرمشهر گفت: با نمایندگان چند شهر در استانهای اصفهان، قم و سمنان در خصوص ایجاد آزادراه از کاشان به چرمشهر ورامین رایزنی شده است و امیدواریم دولت برای کاهش زمان و صرفهجویی در سوخت، مراحل ساخت این آزادراه را در دستور کار قرار دهید تا تردد مردم به آسانی انجام شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.