| کد خبر: 218364 |

افزایش ظرفیت حمل مسافر مترو در شیراز

معاون بهره برداری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: اکنون ۱۳ رام قطار در خط یک مترو فعال است که تا پایان امسال سه رام دیگر به متروی این کلانشهر اضافه خواهد شد.

تین نیوز

معاون بهره برداری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: اکنون ۱۳ رام قطار در خط یک مترو فعال است که تا پایان امسال سه رام دیگر به متروی این کلانشهر اضافه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا گلزار طهرانی بیان کرد: قطار شهری در شیراز، جز در ۲ بازه زمانی که به واسطه شیوع کروناویروس موقتا تعطیل شد، در کُل روزهای سال و با برنامه‌ی مشخص شده، خدمات حمل و نقلی را طی ۱۵ ساعت از شبانه‌روز به مردم ارائه می‌دهد.

گلزارطهرانی گفت: در روزهای عادی هفته، فعالیت مترو در شیراز راس ساعت ۶ و ۵ دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ۲۱ و ۵ دقیقه شب ادامه دارد، در روزهای تعطیل نیز خدمات مترو از ساعت ۷ و ۵ دقیقه صبح آغاز شده و تا ساعت ۲۱ و ۵ دقیقه نیز ادامه دارد.

معاون بهره برداری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به افتتاح ایستگاه وکیل الرعایا به عنوان آخرین ایستگاه خط یک، افزود: پس از بهره برداری از این ایستگاه شاهد تعطیلی دو روزه دهه اول محرم بودیم ‌و طی این مدت تنها هزار مسافر از طریق این ایستگاه جابجا شده‌اند.

گلزار طهرانی ابراز امیدواری کرد که با توجه به موقعیت ایستگاه وکیل‌الرعایا، طی روزهای آتی شاهد جذب تعداد بیشتری از مسافرین در این ایستگاه باشیم.

او ادامه داد: در خصوص چگونگی فعالیت واحدهای تجاری ایستگاه وکیل الرعایا نیز در آینده‌ای نزدیک تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

معاون بهره برداری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: پیش از شیوع بیماری کرونا روزانه ۱۰۰ هزار سفر در خطوط ریلی مترو شیراز انجام می‌شد اما پس از دوبار تعطیلی، اکنون تعداد سفرها به ۲۵ هزار سفر در روز تقلیل یافته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.