| کد خبر: 217119 |

احتمال کلنگ زنی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تا تجریش» در دی ماه

امروز در دومین جلسه هماهنگی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران تا تجریش»، ۹ گزینه برای انتخاب توسعه مسیر خط سه مطرح شد و به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه پیش بینی می‌شود که در صورت پیشرفت اداری و تأمین منابع مالی، عملیات اجرایی این پروژه در دی امسال آغاز شود.

تین نیوز

 امروز در دومین جلسه هماهنگی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران تا تجریش»، ۹ گزینه برای انتخاب توسعه مسیر خط سه مطرح شد و به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه پیش بینی می‌شود که در صورت پیشرفت اداری و تأمین منابع مالی، عملیات اجرایی این پروژه در دی امسال آغاز شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دومین جلسه هماهنگی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران تا تجریش» با حضور علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک شهر تهران برگزار شد.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره جلسه هماهنگی امروز با شهرداری منطقه یک به منظور طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران تا تجریش، توضیح داد: ساخت خطوط انشعابی مترو جزو پروژه‌های اولویت دار و مورد تأکید شهردار و شورای اسلامی شهر تهران است. یکی از خطوط انشعابی، طرح «توسعه بخش شمالی خط ۳ متر تهران تا تجریش» است.

وی با بیان اینکه ۴۵ روز گذشته، نخستین جلسه هماهنگی برای آغاز مقدمات پروژه با شهردار منطقه یک برگزار شد، افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که کارگروه مشترکی برای پیشبرد پروژه به خصوص تأمین منابع مالی تشکیل شود. امکان اجرای این پروژه با بودجه محدود شهرداری وجود ندارد و به همین علت با استفاده از منابع مالی غیرنقد و ظرفیت‌های خوب منطقه یک می‌توان این پروژه را جلو برد.

امام با اشاره به برگزاری دومین جلسه هماهنگی طرح توسعه بخش شمالی خط ۳ تا تجریش، بیان کرد: امروز با دستور سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک مقرر شد که کارها تسریع بیشتری پیدا کند. همچنین اطلاعات موجود درباره ژئوفیزیک و شهرسازی منطقه برای انتخاب نهایی مسیر در اختیار مشاور پروژه قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه مشاور پروژه امروز در جلسه هماهنگی، ۹ گزینه برای انتخاب مسیر مطرح کرد، یادآور شد: برای انتخاب دقیق و صحیح، باید اطلاعات بیشتری در اختیار مترو قرار گیرد که با دستور شهردار منطقه یک این امر نیز محقق می‌شود.

او در ادامه افزود: همچنین به منظور تسریع در پیشرفت کار، مقرر شد که هر یک هفته درمیان جلسه هماهنگی برگزار شود و پیش بینی می‌شود که در دی امسال کلنگ زنی پروژه انجام شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه درباره هزینه ساخت این پروژه، بیان کرد: طول مسیر هر ۹ گزینه، متفاوت است اما اگر طول مسیر ۵ تا ۶ کیلومتر باشد، پروژه حدود 3500 میلیارد تومان تا 4000 میلیارد تومان به منابع مالی نیاز دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.