| کد خبر: 211847 |

مدیرعامل شرکت متروی تهران خبر داد:

◄ بهره برداری از تنها پایانه زیرزمینی قطارهای شهری تا نیمه دوم سال جاری

علی امام از بهره برداری از تنها پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور با نام «پایانه اکباتان» در غربی ترین نقطه خط ۴ متروی تهران تا نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساخت این پایانه با ۶۵ درصد پیشرفت در جریان است.

تین نیوز

علی امام از بهره برداری از تنها پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور با نام «پایانه اکباتان» در غربی ترین نقطه خط ۴ متروی تهران تا نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساخت این پایانه با ۶۵ درصد پیشرفت در جریان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر بهره برداری از پایانه اکباتان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این پایانه در غربی ترین نقطه خط ۴ متروی تهران و در محدوده شهرک اکباتان واقع شده است.

امام با اشاره به این که مساحت پایانه اکباتان حدود 70 هزار متر مربع است، خاطرنشان کرد: این پایانه اولین و تنها پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور است و قابلیت پذیرش ۲۰ رام قطار را دارد.

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به این که عملیات اجرایی ساخت پایانه اکباتان با ۶۵ درصد پیشرفت در جریان است، افزود: با توجه به اینکه این پایانه در محدوده مسکونی شهرک اکباتان ساخته می شود، ساخت آن به صورت زیرزمینی کم‌ترین مزاحمت را برای اهالی منطقه و کمترین آسیب را برای منظر شهری دارد. همچنین سقف آن به گونه‌ای طراحی شده که پس از اتمام عملیات اجرایی امکان خاکریزی و ایجاد فضای سبز بر روی پایانه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) عنوان کرد: در این پایانه ۲۰ خط ریلی تعبیه می شود که 9 خط آن دارای چاله سرویس برای بررسی های دوره ای و سرویس های سبک قطارها است. همچنین از نکات بارز طراحی و اجرای سازه پایانه اکباتان امکان ایجاد دهانه های بزرگ به ابعاد ۳۷ متر با استفاده از اسکلت فلزی، جهت نصب سوزن و امکان ایجاد انشعاب های مختلف برای هدایت قطارها به هر یک از ۲۰ خط ریلی تعبیه شده در این پایانه است.

او در پایان خاطرنشان کرد: برآورد هزینه عملیات اجرایی در بخش ساختمانی پایانه اکباتان حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است که در حال حاضر نیمی از این مبلغ هزینه شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.