| کد خبر: 209085 |

راه اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۳ و ۴ مترو تهران

مدیرعامل شرکت متروی تهران از انتخاب پیمانکار برای نصب و راه اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور در خطوط ۳ و ۴ مترو تهران خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت متروی تهران از انتخاب پیمانکار برای نصب و راه اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور در خطوط ۳ و ۴ مترو تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، علی امام درباره وضعیت آسانسورهای تهران اظهارداشت: در حال حاضر در خطوط در حال بهره‌برداری، با کمبود حدود ۲۰۰ آسانسور مواجه هستیم این در حالی است که این عدد برای ایستگاه‌هایی است که امکان نصب و راه‌ اندازی آسانسور برای آنها وجود دارد و انتخاب پیمانکار برای ۴۹ دستگاه آسانسور فاز اول برنامه‌ریزی برای تامین ۲۰۰ دستگاه آسانسور است که باید در مدت زمان ۶ ماه به اتمام برسد.

وی با بیان این که نصب آسانسورهای جدید به صورتی است که مسافرین به صورت مستقیم به سکو هدایت نمی‌شوند، گفت: انجام این اقدام به منظور رعایت موضوعات امنیتی و نیز ایمنی مسافران ضروری است.

امام افزود: در نتیجه هر ایستگاه مترو به ۲ برابر تعداد معمول یعنی ۶ تا ۸ آسانسور نیاز دارد تا بتوان مسافران را ابتدا به سالن فروش بلیت و سپس به سکو هدایت کرد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه آسانسورهایی که برای ایستگاه مترو تامین می‌شود دارای ویژگی‌های بسیار متفاوتی است، گفت: این آسانسورها باید ضمن آنکه ضد حریق باشد باید بتواند حجم زیادی از جمعیت را در مدت زمان اندک و به صورت متوالی و متواتر جابه‌جا کند.

وی افزود: در نتیجه آسانسورهای جدید که برای ایستگاه مترو تامین می‌شود از نظر ظرفیت جابه‌جایی و تعداد نفرات بیشتر از آسانسورهای قدیمی است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه این آسانسورها متفاوت از آسانسورهای معمول و اصطلاحاً Heavy Duty می‌باشند، اظهار کرد: این نوع آسانسورها بر اساس استانداردهای طراحی و ساخت مترو باید توانایی تحمل بار و فشار بسیار زیاد و متواتر را داشته و ضریب خطای آنها بسیار اندک باشد، در نتیجه هزینه آنها چندین برابر آسانسورهای معمول است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.