| کد خبر: 197205 |

برخی کارگران مترو شیراز، خواسته صنفی خود را اعلام کردند

تعدادی از کارگران مترو شیراز به دلیل آن‌چه عدم دریافت حقوق شش ماه گذشته خود عنوان کردند، دوشنبه هشتم مهر ۹۸ در میدان ستاد(امام حسین) شیراز تجمع کردند که مدیرعامل قطار شهری شیراز در این محل حاضر شد و وعده رسیدگی داد.

تین نیوز

 تعدادی از کارگران مترو شیراز به دلیل آن‌چه عدم دریافت حقوق شش ماه گذشته خود عنوان کردند، دوشنبه هشتم مهر ۹۸ در میدان ستاد(امام حسین) شیراز تجمع کردند که مدیرعامل قطار شهری شیراز در این محل حاضر شد و وعده رسیدگی داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس بهمنی یکی از کارگران شرکت بین المللی عمران سریر که وظیفه احداث مترو شیراز و ایستگاه‌های آن را برعهده دارد، گفت: از اسفند ۹۷ تاکنون که مهر ۹۸ است حقوقی به کارگران این شرکت پرداخت نشده و پیمانکار پروژه نیز هر بار به بهانه های مختلف از دادن مطالبات کارگران سرباز می‌زند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ نفر کارگر در حال حاضر در ایستگاه مترو میدان امام حسین مشغول کار هستند که مطالبات این قشر حدود ۶ ماه است که پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: از اواخر سال ۹۷ تاکنون شرکت بین المللی عمران سریر که وظیفه تکمیل ایستگاه مترو شیراز را بر عهده دارد با ظرفیتی بسیار کمتر از توان واقعی و حدود ۷ درصد در حال فعالیت است.

این کارگر مترو شیراز ادعا کرد: برای آیین افتتاح فاز یک ایستگاه مترو میدان امام حسین شیراز که در بهمن ماه گذشته با حضور  یک مقام کشوری برگزار شد مبلغی بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه تشریفات این مراسم شد در حالی که در آن زمان نیز مطالبات بسیاری از کارگران این مجموعه معوق شده بود و با این اعتبار می شد بدهی شرکت به این کارگران تسویه شود.

وی ادامه داد: امروز حدود ۲۰ نفر از کارگران شرکت بین المللی عمران سریر در محل این پروژه واقع در میدان ستاد تجمع و خواهان پرداخت مطالبات‌شان شدند.

بهمنی اظهار داشت: اغلب کارگران این شرکت متاهل و دارای خانواده هستند که در ماه های اخیر به سختی و با قرض کردن از پس تامین هزینه های خود برآمده اند اما اکنون دیگر توان ادامه این وضعیت برایشان سخت است زیرا ماه ها است که کرایه خانه شان عقب افتاده و حتی به سوپری و نانوایی سر کوچه شان نیز بدهکارند.

 وعده مدیرعامل و  احتمال مواخذه پیمانکار

پس از تجمع تعدادی از کارگران مترو شیراز در میدان ستاد،مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز به همراه تعدادی از مدیران این نهاد در این محل حاضر شد و وعده رسیدگی به این موضوع را داد.

حسن مرادی مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز به خبرنگار ایرنا گفت:پیمانکار در زمینه عدم پرداخت مطالبات این کارگران کوتاهی کرده و قطعا بابت این موضوع مواخذه خواهد شد.

وی ادامه داد: شخصا به این موضوع رسیدگی خواهم کرد و پیمانکار ملزم است که ظرف هفته های آینده بدهی این کارگران را تسویه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.