| کد خبر: 193058 |

قطار پیشرفت مترو با سرعت می‌تازد

پیشرفت‌های متروی تهران طی 22 ماه اخیر بر هیچ شهروند تهرانی پوشیده نیست و وارد شدن خطوط 6و7به‌رغم همه نواقص تجهیزاتی، شاهدی بر این پیشرفت است.

تین نیوز

پیشرفت‌های متروی تهران طی 22 ماه اخیر بر هیچ شهروند تهرانی پوشیده نیست و وارد شدن خطوط 6و7به‌رغم همه نواقص تجهیزاتی، شاهدی بر این پیشرفت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری، در این راه، 15ایستگاه از 3خط مترو در شرایطی به چرخه تردد عمومی تهران اضافه شده که سخت‌ترین شرایط تحریمی دهه اخیر بر متروی پایتخت وضع شده و این سرعت را بر چرخه افتتاح‌ها کند کرده است. در چنین شرایطی برخی اظهارنظرهای ناامیدکننده از تریبون‌های رسمی مطرح شده است.

علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت‌وگو با همشهری درباره پیشرفت‌های متروی تهران در 2سال اخیر می‌گوید:‌ در دوره مدیریت جدید مهم‌ترین اولویت متروی تهران، تکمیل خطوطی بود که در سنوات گذشته شروع شده بود و مهم‌ترین آنها خطوط 6و 7بودند.

خط 6

خط 6در شهریور 96که تحویل مدیریت شهری جدید شد، هیچ تناسبی در بخش‌های ساختمانی و تجهیزات نداشت. چندهزار میلیارد تومان هزینه شده بود بدون اینکه در بخش تجهیزات پیشرفت مؤثری ایجاد کند و اولویت شرکت متروی تهران این بود که خلأ مذکور را رفع کند. در این مسیر بخش جنوبی این خط 18فروردین امسال با حضور ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

خط 7

خط 7به‌دلیل مشکلاتی که در مسیر ایمنی شهروندان داشت، باید به‌طور موقت تعطیل می‌شد و این اتفاق در آبان 96با دستور شهردار وقت تهران رخ داد. پس از آن روند تکمیل و تجهیز خط در دستور کار قرار گرفت. همچنین بهره برداری کامل خط در 3فاز برنامه‌ریزی شد که 2فاز آن به بهره‌برداری رسیده و فاز سوم مرداد امسال در چرخه حمل ونقل زیرزمینی تهران قرار می‌گیرد تا پس از آن در فاز تکمیل ایستگاه‌ها، این خط به‌طور کامل در دوره مدیریت شهری جدید به تهران اضافه شود.

جملات عجیب یک کارمند

دیروز یکی از کارمندان شورای شهر تهران در اظهارنظری عجیب ادعا کرد که «مدیریت مترو طی حدود دو سال اخیر به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و در هیچ‌کدام از خطوط داخل شهری اقدام قابل توجهی انجام نشده و این عملکرد بی‌سابقه است.»

مدیرعامل شرکت متروی تهران در این‌باره می‌گوید: 21سال از عمر شورای اسلامی شهر تهران می‌گذرد و این پدیده نوظهوری است فردی که یک کارمند اداری شورای شهر تهران محسوب می‌شود، درخصوص موارد تخصصی که نه در آن کارشناس است و نه اطلاعاتی دارد، اظهارنظر می‌کند.

با توجه به تکرار چندباره این رخداد، قطعا سخنان وی مایه وهن شورای شهر شده است که با اطلاعات ناقص و غلط و بدون داشتن صلاحیت درباره مترو، جملاتی بگوید که مایه تشویش افکار عمومی شود. وی از فقدان ایمنی خط 6می‌گوید که گواهینامه معتبری به‌دست آورده و این چیزی جز تشویش نیست. به‌نظرم ریاست محترم شورا باید جلوی وهن بیشتر این نهاد را بگیرند.

منبع: روزنامه همشهری
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.