| کد خبر: 192530 |

◄ مترو خط 7 در مسیر تکامل

خط 7 مترو تهران که با هدف برقراری ارتباط سریع بین بخش‌های جنوب شرقی تا شمال غرب تهران ساخت شده با عمقی حدود 56 متر از عمیق‌ترین خطوط مترو پایتخت محسوب می‌شود و بیش از 90 درصد حفاری‌های ان با دو دستگاه ماشین عظیم حفار به روش مکانیزه انجام گرفته است.

تین نیوز

خط 7 مترو تهران که با هدف برقراری ارتباط سریع بین بخش‌های جنوب شرقی تا شمال غرب تهران ساخته شد با عمقی حدود 56 متر از عمیق‌ترین خطوط مترو پایتخت محسوب می‌شود که بیش از 90 درصد حفاری‌های آن با دو دستگاه ماشین عظیم حفار به روش مکانیزه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بخشی از مسیر این خط خردادماه 1396 افتتاح شد، اما پس از یک دوره  کوتاه در آبان ماه  به دلیل نواقص، بهره‌برداری متوقف شد. از آن هنگام پروژه بهره‌برداری از خط 7 به کمک برنامه‌ریزی مرحله به مرحله و در قالب سه فاز شمالی- میانی و جنوبی مجدداً از سر گرفته شد.

در فاز نخست بخش میانی خط 7 از ایستگاه شهید نواب‌صفوی تا مهدیه به دلیل تقاضای بیش‌‌تر سفر و امکان تبادل میان سایر خطوط، برای بهره‌برداری مجدد انتخاب و آماده شد. در این راستا نقایص دستگاه‌های  برطرف شده و در نیمه اول سال 1397 بازگشایی شد. پس از آن فاز دوم بهره‌برداری که بخش شمالی خط 7 از ایستگاه میدان صنعت تا شهید نواب صفوی را شامل می‌شد در دستور کار قرار گرفت. این فاز هم چون فاز اول در بخش میانی شامل اقداماتی عملیاتی بود  که از آن جمله باید به موارد زیر اشاره کرد.

تامین و نصب سیستم سیگنالینگ که باعث کاهش سرفاصله، ایمنی حرکت و کنترل ایمن و اتوماتیک قطارها می‌شود و فاصله  قطارها راه به 15 دقیقه و کم‌تر  کاهش می‌دهد. نصب و راه‌انداری سیستم تهویه در هواکش‌های ایستگاهی شامل اجرای سازه و تجهیزات مربوط به هواکش‌ها و هواسازهای ایستگاهی به منظور تامین تهویه مناسب، ترمیم و اصلاح ریلی خط با هدف افزایش سرعت و ایمنی قطارها و حذف نقاط حادثه‌ساز، تکمیل و ساخت سیستم پایدار سازی برق ایستگاه‌ها، امکان‌پذیر کردن استفاده حداکثری از بخش شمالی خط 7، انجام مطالعات ارتعاش به منظور جلوگیری از انتقال لرزش به سطح زمین برای رفاه حال ساکنان اطراف خط از این جمله هستند.

براساس این گزارش، مدیریت شهری کلان شهر تهران ضمن بازگشایی بخش شمالی خط 7 و راه‌‌اندازی دو ایستگاه تربیت مدرس و میدان صنعت، اقدام به تکمیل بخش میانی و افتتاح ایستگاه هلال احمر کرده است. اکنون با راه‌اندازی این بخش از خط 7 ، شبکه متروپایتخت کامل‌تر از گذشته در خدمت شهروندان بزرگ‌ترین کلان‌شهر خاورمیانه خواهد بود و این در حالی است که کار و فعالیت برای تکمیل ایستگاه‌های دیگر بخش شمالی و اقدام برای رفع نقایص بخش جنوبی از ایستگاه مهدیه تا بسیج هم‌چنان ادامه دارد. تا در آینده نزدیک خط 7 به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.