| کد خبر: 189964 |

درخواست رئیس شورای شهر از جهانگیری؛

قطارهای مترو در همین دولت تامین شود

رئیس شورای شهر تهران از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد در مدت باقیمانده همین دولت تأمین قطار مترو تهران به نتیجه برسد.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد در مدت باقیمانده همین دولت تأمین قطار مترو تهران به نتیجه برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محسن هاشمی، در مراسم بازدید معاون اول رئیس جمهور از کارخانه واگن سازی تهران، گفت: حضور جهانگیری در این کارخانه برای ما همراه با خاطرات مثبتی است، چرا که این کارخانه استراتژیک و کلیدی در حمل ونقل عمومی شهری را در زمان مسئولیت جهانگیری در وزارت صنعت در دولت اصلاحات با حمایت ایشان تأسیس کردیم.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۲ تاکنون، این کارخانه توانسته ۱۱۰۰ دستگاه واگن تولید کند، از جمله برای مشهد نیز علاوه بر متروی تهران واگن تولید شده است، البته در سالهای اخیر بدلیل عدم تأمین اعتبارات ارزی از ظرفیت این کارخانه که اتفاقاً کارکرد ویژه و مؤثری در رونق و تولید اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی ارزی و کاهش مصرف سوخت دارد، استفاده نشده است.

هاشمی اضافه کرد: از نظر مقررات بانک مرکزی ۱۵ مرحله برای تخصیص اعتبارات فاینانس ارزی به بخش دولتی وعمومی وجود دارد که در هریک از این بخشها از چند روز تا چند ماه زمان می‌برد و برخی مراحل هم که به گلوگاه تبدیل شده است و چند سال است که انجام نشده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد عمده مشکل مترو تهران و سایر کلانشهرها در اختصاص سهیمه ارزی در سه بخش است، بخش اول صدورنامه تخصیص یا مسدود کردن سهیمه ارزی توسط بانک مرکزی، بخش دوم اعلام تائیدیه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مبنی بر تأمین و پیش بینی اصل و فرع اقساط بازپرداخت تسهیلات در بودجه سنواتی و بخش سوم تأمین ۱۵ درصد پیش پرداخت ریالی اعتبارات ارزی است که متأسفانه بدلیل بروکراسی سیستم بانکی وضعف پیگیری در شهرداری تهران و وزارت کشور تاکنون بر زمین مانده است.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور، گفت: درخواست ما این است که به صورت ویژه حل این معضل را پیگیری کند و در مدت باقیمانده از مسئولیت همین دولت مساله تأمین قطار برای متروی تهران به نتیجه برسد چرا که این موضوع از سال ۱۳۹۵ که دو میلیارد یورو توسط دولت آقای روحانی از صندوق ذخیره ارزی تخصیص داده شده است چرا که تنها برنده تجهیز مترو مردم، محیط زیست، بیت المال و نظام است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.