| کد خبر: 171751 |

◄ ساخت خط 3 مترو شیراز امسال آغاز می‌شود

در مذاکره با شرکت‌های خارجی تأمین‌کننده تجهیزات و واگن‌های مترو شیراز این شرکت‌ها تأکید کردند که هیچ محدودیتی در انجام سفارش‌ها وجود ندارد و تنها در تأمین اعتبار با مشکل مواجه هستیم.

تین نیوز

در مذاکره با شرکت‌های خارجی تأمین‌کننده تجهیزات و واگن‌های مترو شیراز این شرکت‌ها تأکید کردند که هیچ محدودیتی در انجام سفارش‌ها وجود ندارد و تنها در تأمین اعتبار با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، حسن مرادی رئیس سازمان قطار شهری شهرداری شیراز با اعلام این موضوع گفت: دولت بخش قابل‌توجه بودجه موردنیاز خرید واگن را تأمین می‌کند و هم‌اینک مبلغی معادل 300 میلیاردتومان اعتبار نیاز است که واگن‌های موردنیاز خط یک قطار شهری شیراز به‌طور کامل تأمین شود.

مرادی با اشاره به بهره‌گیری روزانه افزون بر 50 هزار نفر از خدمات مترو شیراز افزود: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، شمار مسافران قطار شهری این کلان‌شهر حدود 40 درصد افزایش داشته‌اند که این امر نشان از مؤثر بودن فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به جامعه درباره این امکان نوین حمل‌ونقل شهری است.

بهره‌برداری از ایستگاه‌های فرصت شیرازی و غدیر هم‌زمان با هفته دولت

رئیس سازمان قطار شهری شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: فاز نخست خط یک مترو شیراز در سال 93 به بهره‌برداری رسید و در مقاطع مختلف فازهای بعدی این طرح افتتاح شد و اکنون این خط با 24 کیلومتر طول و 16 ایستگاه درحال بهره‌برداری است.

مرادی گفت: در هفته دولت امسال نیز ایستگاه فرصت شیرازی و غدیر نیز در خط یک به بهره‌برداری خواهد رسید و پس‌ازآن با بهره‌برداری از ایستگاه امام حسین (ع) (فلکه ستاد) تا پایان امسال و ایستگاه وکیل در سال آینده پرونده خط یک مترو شیراز به‌طور کامل بسته می‌شود.

حفاری خط 2 در میانه راه

رئیس سازمان قطار شهری شهرداری شیراز درباره آخرین وضعیت احداث خط 2 مترو این کلان‌شهر نیز با اشاره به هزینه 540 میلیون دلاری اجرای این طرح گفت: این خط با حفاری توسط دستگاه مکانیزه از شهرک میانرود (بهارستان) آغازشده و هم‌اینک به میانه راه رسیده است.

او توضیح داد: تاکنون در مسیر رفت‌وبرگشت این خط، حدود 6 کیلومتر حفاری انجام‌شده است.

مرادی اظهار داشت: طول خط 2 قطار شهری شیراز 15 کیلومتر است که در این مسیر 13 ایستگاه احداث می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی خط 3 در سال‌جاری

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث خط 3 قطار شهری شیراز در مسیر پل بصیرت به طول 12 کیلومتر و شامل 18 ایستگاه نیز امسال آغاز می‌شود.

او گفت: خطوط 4 و 5 قطار شهری شیراز نیز درحال مطالعه است و پیش‌بینی می‌شود این مطالعات تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

رئیس سازمان قطار شهری شیراز در ادامه نوید تحویل 10 واگن جدید برای مترو شیراز تا پایان امسال را داد و گفت: برای استانداردسازی درحرکت قطارهای خط یک مترو شیراز به حدود 30 رام قطار جدید نیاز است که درحال‌حاضر 13 رام درحال فعالیت در این خط است.

مشکلات بانکی ناشی از تحریم‌های آمریکا توسعه مترو را در شهرهای مختلف با کندی روبرو کرده است. این مسئله باعث شده تا دولت احترام خاصی به این مسئله نشان دهد تا بتواند مشکل ترافیک را در کلان‌شهرهای ایران برطرف کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.