کارشناس برنامهریزی شهری، در گفتوگو با تیننیوز:
◄ افتتاح ناقص متروی خط ۷ با ۲۷ ماه تاخیر / باز هم افتتاح زودهنگام در شهرداری تهران
کارشناس برنامهریزی شهری، با ابراز گلایه از افتتاح پروژه مترو در خط 7 آنرا ناتمام دانست.
کارشناس برنامهریزی شهری، با ابراز گلایه از افتتاح پروژه مترو در خط 7 آنرا ناتمام دانست.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، شهرام جباریزادگان با اشاره به افتتاح روز گذشته مترو در خط7 که از افسریه شروع و به میدان صنعت ختم میشود، اظهار داشت: روز گذشته بخشی از خط ٧ مترو که گفته میشود ٢٢ کیلومتر است، بعد از سالها انتظار سرانجام افتتاح شد، این پروژه علیرغم تاخیر چند ساله در بهرهبرداری بازهم ناقص، از سوی مدیریت شهری افتتاح شد.
وی که در گفتوگو بااین شبکه خبری سخن میگفت، افزود: در ابتدا لازم میدانم از دستاندرکاران این پروژه و بهویژه مهندسین و متخصصین و کارگران پرتوان مترو که در اعماق زمین، سختیهای بسیاری را متحمل شدند تا این بخش از خط ٧ مترو به بهرهبرداری برسد، صمیمانه قدردانی کنم اما، راجعبه این خط گفتنیها فراوان است اما در حالحاضر ترجیح بر این است که ٧ سوال اساسی در خصوص افتتاح خط 7 مترو را مطرح کرده و قضاوت را به افکار عمومی بسپاریم.
وی در ادامه با طح این سوال که، چرا این خط که در ابتدا قرار بود در سال ٩٣ افتتاح شود با ٢٧ ماه تاخیر، در خرداد ٩٦ و آن هم بهصورت ناتمام افتتاح شد، گفت: تاخیر چند ساله در افتتاح یک پروژه قطعا توجیه منطقی نخواهد داشت.
جباریزادگان سوالات دیگری را مطرح کرد و خواست تا مردم با درک عمیقی که در آنها سراغ دارد به پاسخهای منطقی و خوبی در این زمینه دست پیدا کنند، سوالات در ادامه به ترتیب به نظر خوانندگان خوب شبکه خبری تیننیوز میرسد.
سوال دوم: در شرایطی که خطوط موجود مترو نیز فاقد قطار کافی است، چه اصراری وجود داشت که این خط با استفاده از ٣ رام قطار از سایر خطوط مترو افتتاح شود؟
سومین سوال: با توجه به اینکه این خط در مسیری پرتقاضا قرار دارد، بهرهبرداری از این خط فقط با ٣ رام قطار، چه اندازه میتواند پاسخگوی استقبال مسافران باشد؟
اما سوال چهارم: در شرایطی که قرار است از این خط صرفا روزی ٣ساعت و آنهم در ساعات غیر پیک بهرهبرداری شود، این خط چه سهمی در جابهجایی مسافر دارد؟
سوال پنجم: با توجه به اینکه قرار است از این خط از ساعت ١٠ تا ١٣ بهرهبرداری شود، در حالی که اوج ترافیک صبح از ٧ تا ٩ و اوج ترافیک عصر از ١٧ تا ١٩ است، این خط قرار است روزانه چند نفر را جابهجا کند؟
سوال ششم: در بیان ویژگیهای خط ٧، اعلام شده در این خط ٣٠برابر برج میلاد بتنریزی و ١١ برابر برج ایفل آرماتوربندی انجام شده است! آیا واقعا مسأله مردم، میزان بتن و آرماتور بهکار رفته در این خط است یا سرعت و سهولت استفاده از آن؟
جباریزادگان اخرین سوال خود را اینگونه مطرح کرد که، در مراسم افتتاح خط ٧ گفته شده برق فشار قوی این خط برابر فاصله ارومیه تا بندرعباس است! آیا بهتر نبود به جای اندازهگیری فاصله آذربایجان تا خلیجفارس، می گفتیم این خط چقدر میتواند فاصلهها را در تهران کاهش داده و در هزینه مردم صرفهجویی میکند؟ کلام آخر؛ واقعا خط ٧ مترو با اختصاص ٣ رام قطار و ٣ ساعت فعالیت روزانه، قرار است چه دردی از شهروندان تهران درمان کند؟
کارشناس امور شهری کلام خود را اینگونه به پایان رساند که، واقعا خط ٧ مترو با اختصاص ٣ رام قطار و ٣ ساعت فعالیت روزانه، قرار است چه دردی از شهروندان تهران درمان کند؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.