| کد خبر: 134234 |

کمیسیون بررسی سوانح مترو هنوز تشکیل نشده

◄ دلیل حادثه مترو در ایستگاه طرشت کماکان نامشخص است

هفته گذشته بود که برخورد دو قطار در ایستگاه طرشت سروصدای زیادی ایجاد کرد و قرار شد تا پس از بررسی‌ها پیرامون حادثه دلیل اصلی آن مشخص و اعلام شد.

تین نیوز

هفته گذشته بود که برخورد دو قطار در ایستگاه طرشت سروصدای زیادی ایجاد کرد و قرار شد پس از بررسی‌ها پیرامون حادثه دلیل اصلی آن مشخص و اعلام شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرروابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در این‌باره، اظهار داشت: هنوز کمیسیون بررسی سوانح در مترو تشکیل نشده و به همین منظور اظهارنظر در این‌ خصوص ممکن نیست.

 

احسان مقدم که در گفت‌وگو با تین‌نیوز سخن می‌گفت، اظهار داشت: اخبار منتشر شده در سایت‌های خبری از سوی شرکت بهره‌برداری مورد تائید نسیت و این مرکز تا تشکیل جلسه کمیسیون بررسی سوانح نسبت به این موضوع، اطلاعاتی را منتشر نخواهد کرد.

 

این در حالی است که قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، از برقراری کامل امنیت در تمام ایستگاه‌های مترو خبر داده و گفته، مسافران می‌‌‌توانند با خیال راحت از مترو استفاده کنند.

 

عبدالله‌پور به تین‌نیوز، گفت: تمام حادثه‌دیدگان ایستگاه طرشت به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

 

اما در بخش دیگری از از این گزارش، گفت‌وگوئی شد با رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران که در آن اقبال شاکری دلیل برخورد دو قطار را مشکل سیستم کنترل دانست.

 

وی با بیان این‌که «بررسی اولیه این حادثه نشان داد که یک قطار در ایستگاه طرشت توقف داشته و متاسفانه قطار دیگر از پشت به این قطار برخورد می‌کند»، به تین‌نیوز، گفت: متاسفانه سیستم کنترل و هشداردهنده عمل نکرده و دو راهبر از تردد هم‌زمان بی‌خبر بوده‌اند و نقص سیستم کنترلی باعث بروز این حادثه شده است.

 

شاکری با اشاره به این مهم که هنگام ورود به ایستگاه سیستم هشداردهنده و کنترل کننده در قطار عقب در این حادثه عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود واگن مجبور هستیم فشار بیشتری به ناوگان موجود وارد بیاوریم و لذا، از قطارهایی که به مرحله اورهال رسیده و نیاز به تعمیرات دارند نیز در حمل مسافر استفاده  می‌کنیم که با این اتفاق برزو سوانح به نحوی طبیعی به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.